ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

News
Pakiet mobilności
2019-02-05

Odłożenie prac nad Pakietem Mobilności to najlepsze rozwiązanie



SEKCJA

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce przyłączyło się do apelu przewoźników z Bułgarii, Estonii, Litwy, Łotwy, Malty, Rumunii i Węgier, wzywającego przewodniczącego Parlamentu Europejskiego Antoniego Tajaniego oraz przewodniczących wszystkich grup politycznych w PE do odłożenia prac nad Pakietem Mobilności na kolejną kadencję Parlamentu Europejskiego (wybory odbędą się w maju br.).


Powodem apelu jest sprzeciw przewoźników wobec prób narzucenia przez niektóre państwa zachodniej Europy przepisów dotyczących międzynarodowego transportu drogowego, mających na celu wypchnięcie przedsiębiorców z Europy Środkowej i Wschodniej głównie z niemieckiego i francuskiego rynku. Poważny niepokój wywołują także coraz wyraźniejsze naciski na szybkie, jeszcze przed eurowyborami, zakończenie prac nad Pakietem Mobilności.

- Prace nad Pakietem Mobilności wymagają chłodnego namysłu – uważa prezes ZMPD Jan Buczek. Podkreśla, że do tej pory dyskusja nad Pakietem koncentrowała się na zagadnieniach w rzeczywistości niezwiązanych z poprawą warunków socjalnych kierowców pracujących w transporcie międzynarodowym. – Dyskusja ujawniła, że celem niektórych państw UE jest wyeliminowanie przewoźników z Europy Środkowo-Wschodniej z rynku zachodnioeuropejskiego i zablokowania możliwości swobodnego świadczenia usług. Więcej w Rzeczpospolitej

Pośpiech jest niewskazany - piszą ministrowie z 5 krajów do przewodniczącego Parlamentu Europejskiego

We wtorek ministrowie infrastruktury i transportu pięciu unijnych krajów - Polski, Litwy, Łotwy, Bułgarii i Węgier - wysłali list do szefa PE Antonio Tajaniego. Wskazują w nim, że finalizacja prac nad przepisami zbiega się w czasie z zbliżającym się końcem kadencji PE, co stawia europosłów pod ogromną presją czasu w osiągnięciu kompromisu. "Do tej pory presja ta doprowadziła do wzmocnienia podziałów między członkami Rady UE, a także członkami PE. W tych okolicznościach obawiamy się, że zamiast wyważonych przepisów wspierających europejski transport drogowy i poprawiających warunki pracy kierowców te przyspieszone procedury mogą doprowadzić do uzgodnienia rozwiązań, które w rzeczywistości zagrożą skutecznemu i wydajnemu funkcjonowaniu tego sektora" - wskazują w liście, pod którym podpisał się też minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Więcej
 

Przeprowadzone w czwartek 7 lutego 2019 r. posiedzenie przewodniczących parlamentarnych grup politycznych nie przyniosło wiążących ustaleń co do terminów dalszego procedowania nad Pakiemtem Mobilności.
 



Pismo - apel do przewodniczącego Parlamentu Europejskiego i przewodniczących grup politycznych w PE od europejskich stowarzyszeń przewoźników drogowych

SEKCJA

To the kind attention of:

Mr. Antonio TAJANI, President of the European Parliament


Mr. Manfred WEBER, Chairmar of the Group of the European People’s Party (Christian Democrats)
Mr. Udo BULLMANN, President of Group of the Progressive Alliance of Socialists and Democrats in the European Parliament
Mr. Syed KAMALL and Mr. Ryszard LEGUTKO, Co-Chairmen of the European Conservatives and Reformists Group
Mr. Guy VERHOFSTADT, President of the Group of the Alliance of Liberals and Democrats for Europe
Mrs. Gabriele ZIMMER, President of the Confederal Group of the European United Left - Nordic Green Left
Mrs. Rebecca HARMS and Mr. Philippe LAMBERTS, Co-Presidents of the Group of the Greens/European Free Alliance
Mr. Nigel FARAGE and Mr. David BORRELLI, Co-Presidents of the Europe of Freedom and Direct Democracy Group
Mr. Nicolas BAY and Mr. Marcel de GRAAFF, Co-Presidents of the Europe of Nations and Freedom Group

Subject: European hauliers call to leave the Mobility Package 1 to the next EP

Dear Presidents,

International road transport hauliers representing Bulgaria, Estonia, Hungary, Latvia, Lithuania, Poland and Romania call upon you to take into account thoroughly the case of hauliers form peripheral and other EU Member States in taking the upcoming decision on the Mobility Package 1 within the Conference of President that would affect all of us in a disproportionately negative way.

We cannot accept proposals that have nothing to do with the expected fair, balanced and evidence-based approach. The current debates are going in a politicised, populist and even in a radical way ahead of the European elections without making an impact assessment of the proposed measures to be imposed on industries, consumers and EU Member States.

We protest against these proposals as they are discriminatory, raising barriers in road transport with tremendous effects, causing great administrative, organizational and financial burden as well as fragmentation of the European market of transport services. The proposals are not to reach the declared goals but only worsen road transport performance and cause dramatic costs of compliance as well as distorted competitiveness and exclusion from the EU market. Moreover, the EU hauliers working in a stiff competition with third-country operators would be the most negatively affected as the Mobility Package 1 is inapplicable to non-EU hauliers.

The protectionist measures such as: i) the application of posting to the international road transport with all the accompanying administrative requirements ii) weekly rest in vehicles ban without adequate parking infrastructure iii) obligatory return home of trucks iv) overrestricted cabotage market – all of these are evident violations of the fundamental freedoms, the Single Market and the EU environmental policy.

The undersigned associations have been looking forward for a well-balanced as well as economically, socially and environmentally substantiated decisions. In their absence, anticipating significant damage to both drivers and hauliers, we call on the Conference of the Presidents to leave the Mobility Package 1 to the next European Parliament.
 
SEKCJA

SEKCJA

#NazwaPobierz
1Pismo europejskich stowarzyszeń przewoźników ws. Pakietu Mobilnościpobierz PDF
2Pismo ministrów do A. Tajaniegopobierz PDF
     
# Tagi użyte w informacji:




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD