ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

News
2018-11-28

Brexit: pilnie potrzebne działania rządu



SEKCJA

Polskie Radio przeprowadziło w ostatnich dniach kilka rozmów na temat konsekwencji Brexitu dla polskiej gospodarki. Na pytanie, które z branż mogą najbardziej stracić na wyjściu Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej, eksperci wskazali bez zastanowienia na co najmniej dwie – to branża spożywcza oraz transportowa.

Prezes ZMPD Jan Buczek ostrzega, że czas już najwyższy na prowadzenie dwustronnych rozmów o przyszłości transportu po Brexicie.
 

Polskim transportowcom może zaszkodzić wcześniejszy sukces branży
(…) − Polskie firmy są liderem w przewożeniu rozmaitych towarów do i z Wielkiej Brytanii, i to wbrew pozorom rodzi duże zagrożenie, gdyż nadal nie do końca wiemy czy będzie to możliwe i jakie będą procedury graniczne − mówił profesor Tomasz Rostkowski w radiowej Jedynce. − Można sobie już wyobrazić wielki korek na granicach, stąd zaniepokojenie przedsiębiorców jest uzasadnione − dodaje.
Na liście zagrożeń dla branży należy wymienić naliczanie nowych ceł czy uznawanie kwalifikacji polskich kierowców. − Dlatego w przypadku Brexitu, mamy do czynienia z odwrotną sytuacją niż zazwyczaj – o ile na ogół przedsiębiorcy proszą o niewtrącanie się do biznesu, to w tym przypadku jest oczekiwanie od rządu na działania, które nie tylko uspokoją obawy, ale zadbają o interes polskich firm − mówi ekspert.
 

Transportowcy chcą, aby rząd jak najszybciej przystąpił do działania
Jan Buczek, prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce potwierdza: − W chwili, gdy Brexit nastąpi, dużego pola manewru dla działań rządu już nie będzie − ocenia. (…) Dodaje, że po Brexicie, rząd może tylko postarać się o zapewnienie bezpieczeństwa na przeprawach granicznych przez Kanał la Manche.
Dlatego według oceny szefa organizacji transportowców, już obecnie polski rząd powinien przystąpić do reaktywowania istniejącej umowy transportowej z Wielką Brytanią.
(…) − Takie porozumienie jest konieczne. Mam nadzieję, że jest one już przygotowane przez polską administrację i trzeba je jak najszybciej wynegocjować − podkreśla prof. Rostkowski. Podkreśla, że jeśli nie zostaną wynegocjowane dobre dwustronne warunki współpracy z Wielką Brytanią, to ten wielki wysiłek polskich firm, docenianych nie tylko w Wielkiej Brytanii byłby zmarnowany. − Byłaby tego wielka szkoda, gdyby inne firmy z innych krajów zajęły nasze miejsce w Wielkiej Brytanii − mówił prof. Rostkowski.
 

Więcej na stronie Polskiego Radia
 

     




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD