ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

News
Galeria
2018-09-25

Konferencja Euro-Trans 2018: Europejska mobilność - szanse i zagrożenia



SEKCJA

W Szkole Głównej Handlowej 24 i 25 września 2018 r. odbyła się międzynarodowa konferencja Euro-Trans, której tytułem była „Mobilność i europejska przestrzeń transportowa”. Wydarzenie, poza tytułową mobilnością, zostało poświęcone także dostępności do infrastruktury oraz wyzwaniom dla europejskiego regulatora.


Oceniony został stan prac nad Pakietem Mobilności. Zastępca dyrektora Departamentu Transportu ZMPD Joanna Popiołek przypomniała, że stanowiska poszczególnych państw członkowskich UE są nadal dalekie od uzgodnienia, a zarzuty niektórych krajów o stosowanie tzw. „dumpingu socjalnego” przez przewoźników z krajów Europy Środkowo-Wschodniej są pozbawione podstaw. W jej opinii ten zarzut powinien być stawiany zachodnim firmom, które zakładały w Europie Środkowo-Wschodniej oddziały i pracujących w nich kierowców zatrudniały w przewozach w krajach będących siedzibą firm założycielskich. – Zatem nie jest to konkurencja polskich firm, ale np. holendersko-holenderska lub niemiecko-niemiecka – tłumaczyła Joanna Popiołek.

Proponowane przez KE rozwiązania mają też inne nielogiczności. Prof. Bogusław Liberadzki spytał, czy zgodnie z lansowaną przez przewodniczącego KE Jeana Claude’a Junckera zasadą „tej samej płacy za tę samą pracę w tym samym miejscu” francuski kierowca wykonujący przewóz np. w Rumunii powinien być wynagradzany według rumuńskich stawek?

Infrastruktura i regulacje

Prof. Wojciech Paprocki podkreślił, że wyzwaniem dla branży logistycznej będą nowe technologie oraz internet. Naukowcy podali przykłady wykorzystania nowych technologii do zarządzania łańcuchami dostaw, od przewozów morskich poprzez kolejowe na drogowych kończąc. Te narzędzia mogą służyć również do modelowania ruchu i planowania nowych połączeń.

Przedstawiciel Komisji Europejskiej Jan Mikołaj Dzięciołowski zaznaczył, że w kolejnej perspektywie unijnej KE wprowadzi narzędzia, pozwalające ocenić planowane inwestycje w szerszym kontekście konkurencji międzygałęziowej oraz planowania ruchu. Celem jest zapewnienie jak największych korzyści z inwestycji oraz mobilności społeczeństwa. KE zakłada, że do 2030 roku gotowa będzie sieć bazowa TEN-T.

Podczas kolejnego panelu zastanawiano się nad rolą unijnego regulatora. Prof. Liberadzki zwrócił uwagę, że transport morski, lotniczy i kolejowy takiego regulatora mają, natomiast takiej agencji nie ma transport drogowy. Zadał pytanie, jak mógłby być on umocowany względem agencji krajowych. Wskazał również, że taki regulator mógłby kontrolować m.in. wysokość stawek i przewozy kabotażowe. Prof. Jan Burnewicz zauważył jednak, że ceny usług przewozowych były regulowane w Europie Zachodniej do lat 80. i politycy odeszli od tej praktyki, bowiem kontrole stawek okazały się iluzoryczne.

Konferencja była też okazją do uroczystych obchodów 50-lecia Katedry Transportu, funkcjonującej w ramach Kolegium Zarządzania i Finansów Szkoły Głównej Handlowej oraz jubileuszu urodzin prof. dr hab. Bogusława Liberadzkiego. Od 18 lat kieruje on Katedrą Transportu, będąc jednocześnie europosłem, a wcześniej ministrem transportu.

Jubilatowi ZMPD złożyło najlepsze życzenia.

Opr. ZMPD/RP

SEKCJA SEKCJA      




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD