INFO:
Zaloguj się w portalu zmpd.pl
INFO:
Zarejestruj się w portalu zmpd.pl
Aktualności
– Podniesienie kar z 10 000 zł na 12 000 zł wzbudziło duże wątpliwości ze strony ZMPD, bowiem jest to zmiana trybu odpowiedzialności zarządzającego transportem z wykroczeniowej na administracyjną – komentuje najnowsze zmiany w prawie Piotr Mikiel dyrektor departamentu transportu ZMPD. – Nie zgadzamy się z tezą zawartą w uzasadnieniu do ustawy, że doprowadzi to do osiągnięcia skuteczniejszego efektu prewencyjnego i zapobiegnie naruszeniom przepisów prawa przez zarządzających transportem, co z kolei przełoży się na poprawę konkurencyjności w transporcie drogowym – dodał dyr. Mikiel.
Przypomniał, że po raz kolejny, przy nowelizacji przepisów ustawy, środowisko przewoźników domagało się rzetelnej dyskusji nad wysokością kar pieniężnych za poszczególne naruszenia oraz zakresem odpowiedzialności poszczególnych podmiotów za powstanie tych naruszeń. Niestety i tym razem tego zabrakło. – Zwracaliśmy uwagę, że przewoźnik drogowy nie powinien ponosić odpowiedzialności za te naruszenia, na powstanie których nie miał żadnego wpływu – powiedział Piotr Mikiel.
Nowelizacja ustawy o transporcie drogowym wskazuje też na wagę naruszenia. Kwestia ta jest o tyle istotna, że waga popełnionego naruszenia oraz częstotliwość występowania (poważne naruszenie, bardzo poważne naruszenie i najpoważniejsze naruszenie) ma wpływ na wszczęcie postępowania w zakresie spełnienia przez przedsiębiorcę wymogu dobrej reputacji. Z kolei spełnienie wymogu dobrej reputacji jest niezbędnym warunkiem umożliwiającym przedsiębiorcy wykonywanie działalności transportowej.
Nowa ustawa z 5 lipca 2018 r.- o tachografach zastąpiła dotychczasowe regulacje zawarte w Ustawie tachografach cyfrowych oraz w ustawie – Prawo o miarach. Wprowadza ona jednolite rozwiązania dla analogowych i cyfrowych tachografów, dostosowując tym samym krajowe przepisy do wymagań zawartych w rozporządzeniu (UE) nr 165/2014 w sprawie tachografów stosowanych w transporcie drogowym. Istotą proponowanych zmian jest zapewnienie skuteczności i sprawności systemu tachografów, tak aby w procesie homologacji było potwierdzone, że dany typ urządzenia rejestrującego, czujnika ruchu, wzoru wykresówki lub karty do tachografu spełniały wymagania rozporządzenia unijnego.
Na podstawie przepisów przejściowych ważność zachowają wydane na podstawie dotychczasowych przepisów:
1) świadectwa homologacji typu tachografu cyfrowego albo typu karty;
2) zatwierdzenia typu urządzenia rejestrującego stosowanego w transporcie drogowym – tachografu samochodowego lub wykresówki do urządzeń rejestrujących stosowanych w transporcie drogowym – tachografów samochodowych.
Zatwierdzenia typu urządzenia rejestrującego stosowanego w transporcie drogowym – tachografu samochodowego lub wykresówki do urządzeń rejestrujących stosowanych w transporcie drogowym – tachografów samochodowych, wydane na podstawie dotychczasowych przepisów, zachowują ważność.
Znaczna część zmian we wskazanych ustawach weszła w życie 3 września 2018 r.
Filtr info.
Popularne tagi
Tagi abc..
Ceny ON
Waluty
Partner strategiczny ZMPD
Należymy do
Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce
ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.
Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce
ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.