ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

News
Galeria
2018-07-26

Ani kroku w tył – prezes ZMPD Jan Buczek na temat dalszych ustępstw ws Pakietu Mobilności



SEKCJA

Delegacja ZMPD z prezesem Janem Buczkiem na czele 25 lipca 2018 r. uczestniczyła w spotkaniu z ministrem infrastruktury Andrzejem Adamczykiem, którego głównym celem było omówienie bieżących prac oraz strategii dotyczącej przyszłych negocjacji pierwszej części Pakietu Mobilności.

 

Minister Adamczyk zapoznał się z opinią przedstawicieli branży międzynarodowego transportu drogowego na temat strategii dotyczącej przyszłych negocjacji w kontekście możliwych rozwiązań kompromisowych, a także możliwych konsekwencji dla Polski w przypadku braku możliwości wynegocjowania porozumienia w obecnej kadencji Komisji Europejskiej i Parlamentu Europejskiego, skutkujących pozostaniem przy obecnym stanie prawnym, regulującym wykonywanie międzynarodowego transportu drogowego.

– Trwająca obecnie prezydencja austriacka w znacznym stopniu wygasiła aktywność związaną z procedowaniem Pakietu Mobilności i dyrektywy o delegowaniu, próbując przesunąć rozstrzygnięcia na grudzień 2018 r. To powoduje, że całą sprawą zajmie się dopiero nowy skład Parlamentu Europejskiego – przypomniał minister Adamczyk.

Przedstawiciele branży mówili w tej kwestii jednym słowem: Pakiet Mobilności tak, ale nie za wszelką cenę. Podkreślano fakt gotowości do rozmów ze strony polskiej przy braku jakichkolwiek kompromisowych propozycji, które wypływałyby ze strony państw zachodniej Europy.

Podczas spotkania prezes ZMPD Jan Buczek poruszył także problemy dotyczące prawdopodobnego ograniczenia od 1 sierpnia 2018 roku dla obywateli państw trzecich możliwości przekraczania granicy między Białorusią a Rosją, a także kwestię ucywilizowania działalności pośredników w międzynarodowym transporcie drogowym. W przypadku wejścia w życie ograniczeń związanych z przekraczaniem granicy, ZMPD wystąpiło do Ministerstwa Infrastruktury z pilną prośbą o wyjaśnienie tego problemu oraz zastosowanie retorsji w stosunku do rosyjskich przewoźników. – Taką decyzją strona rosyjska zmieniłaby warunki wykonywania przewozów, co automatycznie jest podstawą do wymówienia kontyngentu i przejazdu przez Polskę – powiedział Jan Buczek. Gdyby polscy przewoźnicy byli zmuszeni do wjeżdżania na teren Rosji przez Łotwę i Estonię, musieliby ponieść dodatkowe poważne obciążenia ekonomiczne związane z koniecznością pokonywania dłuższej o ponad 300 km trasy i gigantyczną kolejką na granicy, na której kierowcy będą przebywać po kilka dni. Prezes Buczek jako jedną z opcji zaproponował puszczenie rosyjskich pojazdów przez Kaliningrad. – Najważniejsze, by w ramach retorsji natychmiast wprowadzić możliwe z punktu widzenia prawa ograniczenia, a nie czekać z nimi do września czy października – powiedział Jan Buczek. Przedstawiciele ministerstwa zapewnili o stałym monitorowaniu sytuacji. Zasugerowali także, że działania Rosjan mogą mieć związek z kolejnymi zezwoleniami, których potrzebują dla swoich przewoźników. Sprawa granicy ma być swojego rodzaju kartą przetargową w negocjacjach.

Ważną częścią spotkania była także kwestia wielu pośredników przy jednym zleceniu, co powoduje, że do przewoźnika ostatecznie trafia zaledwie 60-70 proc. wyjściowej stawki. To z kolei prowadzi do realizacji transportów po kosztach, o ile nie poniżej tej wartości. – Proponujemy, by między klientem a przewoźnikiem istniała forma rozliczenia w postaci faktury transportowej. Chodzi o to by klient wiedział komu i ile płaci za usługę. Agent zajmujący się łańcuchem logistycznym wystawiałby z kolei fakturę agencyjną – powiedział prezes ZMPD, zwracając przy tym uwagę na fakt, że należy ucywilizować zasady rozliczeń w branży transportowej, w której roszczenia przedawniają się już po 12 miesiącach, gdzie normą są trzy lata.

Opr. ZMPD/DWSK/PG

SEKCJA      
# Tagi użyte w informacji:




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD