ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

News
2018-06-08

Obradowała Rada UE: brak porozumienia oraz nowe polskie propozycje do Pakietu Mobilności



SEKCJA

7 czerwca 2018 r. odbyło się posiedzenie Rady UE - sekcji ds. transportu, ostatnie pod przewodnictwem prezydencji  bułgarskiej.


Różnice, jakie obecnie dzielą kraje UE, okazały się zbyt duże i nie pozwoliły na wypracowanie jednego stanowiska Rady co do zasad delegowania, które miałyby mieć zastosowanie do kierowców w transporcie międzynarodowym.

Brak porozumienia na forum Rady oznacza, że zgodnie z obowiązującą w Unii Europejskiej procedurą decyzyjną nie będą mogły się rozpocząć negocjacje między Radą, Parlamentem i Komisją Europejską w ramach tzw. Trilogu nad ostatecznym kształtem Pakietu Mobilności. Niedawno stanowisko o wyłączeniu transportu z zakresu dyrektywy o delegowaniu pracowników przyjęła Komisja Transportu i Turystyki (TRAN) Parlamentu Europejskiego. W przyszłym tygodniu w PE odbędzie się głosowanie  nad potwierdzeniem mandatu dla posłów do rozpoczęcia negocjacji w Trilogu. Wobec braku porozumienia na poziomie Rady z rozpoczęciem tych negocjacji trzeba będzie jeszcze poczekać przynajmniej do kolejnej Prezydencji, podczas której kraje członkowie będą się starały osiągnąć kompromis.

W czasie posiedzenia przedstawiciele resortów transportu poszczególnych państw członkowskich przekazali swoje stanowiska. Reprezentujący Polskę na posiedzeniu Rady podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury Marek Chodkiewicz zwrócił uwagę na nowe zagadnienia, które należałoby uwzględnić w dalszej pracy nad Pakietem Mobilności. Wskazał m.in. na zasadność wprowadzenia algorytmu, na podstawie którego byłby obliczany procentowy udział zapłaty za przewóz towarów przewoźnikom drogowym. Wprowadzenie takiej reguły rozliczeń między pośrednikiem a przewoźnikiem pozwoliłoby wyeliminować wygórowane opłaty pośredników. Taki był jeden z postulatów ZMPD, przekazywanych w rozmowach z przedstawicielami polskiego rządu jako problem do uregulowania na poziomie unijnym.

Opr. ZMPD/PM/PS

Na zdjęciu wiceminister Marek Chodkiewicz podczas wystąpienia na forum Rady UE.
SEKCJA

Wiceminister Chodkiewicz: Długi łańcuch pośredników zmniejsza zapłatę


"W ostatnim czasie na rynku europejskim pojawia się coraz więcej pośredników, którzy przekazują sobie kolejno ładunki przeznaczone do przewozu transportem drogowym (system kaskadowy). Zmniejszają tym samym kwotę należności przeznaczaną przez faktycznego nadawcę ładunku na wykonanie operacji transportowej" - mówił wiceminister.
Zauważył, że dodatkowo "pośrednicy nie biorą na siebie odpowiedzialności za wykonywany przewóz". "Pośrednik nie ponosi też ryzyka wynikającego z wykonywanej operacji, a także nie potrzebuje licencji, certyfikatów, co powoduje, że nie ponosi kosztów z tym związanych". (…) Zdaniem wiceministra "pośrednik nie powinien mieć prawa przekazywania zlecenia przewozowego kolejnemu pośrednikowi, a jedynie przewoźnikowi faktycznie wykonującemu przewóz drogowy". "Ograniczy to prowizje pośredników i stworzy szansę dla uzyskania właściwej kwoty przewoźnego należnej przewoźnikowi".
Więcej
 
     
# Tagi użyte w informacji:




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD