ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

News
Wydarzenia ZMPD
Wynagrodzenie kierowców
2018-05-21

Rewolucja, na którą nas nie stać. Konferencja prasowa ZMPD i relacje w mediach



SEKCJA

Przewoźnicy protestują przeciwko rządowej propozycji podniesienia płacy kierowców i obawiają się utraty rynków.


ZMPD alarmuje, że w tym samym czasie, kiedy nad branżą zawisł groźny cień protekcjonistycznego Pakietu Mobilności, przygotowanego przez Komisję Europejską, rząd przygotowuje nowe zasady wynagradzania kierowców. Zrzeszenie przeprowadziło 13 regionalnych spotkań konsultacyjnych, pytając przedsiębiorców o ocenę rządowej propozycji zmiany zasad wynagradzania kierowców.

Prezes ZMPD Jan Buczek podczas konferencji prasowej zorganizowanej przez Zrzeszenie 21 maja przypomniał, że w ostatnich latach wypłaty dla kierowców gwałtownie wzrosły z powodu coraz większego zapotrzebowanie na tych specjalistów. Wynagrodzenia stanowią już 25 proc. kosztów funkcjonowania przedsiębiorstw transportowych.
J. Buczek poinformował, że proponowane regulacje zwiększą koszty pracownicze od 15 do 30 proc. – Nas na takie podwyżki nie stać. Przy tym nie wierzę, aby kierowcy zaakceptowali 30-procentowe obniżki swoich wynagrodzeń netto, bo takie byłyby konsekwencje nowych reguł – dodał.

Podczas prowadzonych przez ostatnie 2 miesiące konsultacji przedsiębiorca z Bydgoszczy stwierdził: „W Polsce są grupy zawodowe, które mają głodowe pensje, a my martwimy się o kierowców, którzy zarabiają 8 tys. Przecież to jest chore”. Natomiast przewoźnik z Łodzi zaznaczył, że „płace już poszły w górę o 20 proc., w firmach nie ma pieniędzy na nic, a żadna spedycja nie zamierza dokładać ani grosza”.

Zagraniczna konkurencja nie ma podobnego problemu i polscy przedsiębiorcy obawiają się utraty rynku, jeżeli polskie władze zmienią zasady wynagradzania kierowców.

Opr. ZMPD/RP
 
Gazeta Wyborcza, 22 maja 2018 r.

Rozważane przez rząd zmiany zasad wynagradzania kierowców odbiją się na konkurencyjności polskich przewoźników i mogą zagrozić ich istnieniu - alarmuje Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych.

To „rewolucja, na którą nas nie stać” – pod takim hasłem Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych (ZMPD) zorganizowało konferencję, aby przedstawić swoje obawy wobec rozważanych przez rząd, a zaproponowanych przez związki zawodowe zmian w zasadach wynagradzania kierowców.

Więcej na www.wyborcza.pl
 


Rzeczpospolita, 22 maja 2018 r.

Nowe przepisy podbiją nawet o 40 proc. koszty pracy u polskich przewoźników. Wielu z nich tego nie przetrwa.

Wynagrodzenia kierowców w przewozach międzynarodowych wynoszą 5-9 tys. zł netto miesięcznie. Wynagrodzenie zasadnicze stanowi tylko 30 proc., reszta to zwolnione z podatku dochodowego i ZUS diety i ryczałty za noclegi, dyżury i nadgodziny. Ministerstwo infrastruktury proponuje, by wynagrodzenie w postaci diet za podróż służbową zastąpić wyliczeniem przychodu kierowcy na podstawie ogólnych przepisów o delegowaniu pracowników za granicę w ramach świadczenia usług.


Więcej na www.rp.pl

SEKCJA
Relacja wideo z konferencji.
 
***


Ocena skutków planowanych zmian - prezentacja w formacie PDF oraz opinia ZMPD przekazana do Ministerstwa Infrastruktury

SEKCJA

#NazwaPobierz
1Ocena skutków pobierz PDF
2Opinia ZMPDpobierz PDF
     




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD