ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

News
Galeria
2018-04-06

Prezes ZMPD Jan Buczek: Pakiet Mobilności? Nie cofniemy się



SEKCJA

6 kwietnia 2018 r. odbyło się spotkanie przewoźników z ministrem infrastruktury i budownictwa Andrzejem Adamczykiem. Tematem spotkania był aktualny stan dyskusji nad propozycjami zapisów poszczególnych aktów prawnych w ramach Pakietu Mobilności.

 

Minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk przyznał, że w negocjacjach nad szczegółowymi zapisami dotyczącymi Pakietu Mobilności doszło do regresu z uwagi na odmienne stanowiska poszczególnych państw. – Dlatego, żeby wyjść z impasu, musimy zdynamizować nasze działania – powiedział minister Adamczyk, mając na myśli nie tylko spotkania na szczeblu ministerialnym m.in. ze swoimi odpowiednikami z Francji i Niemiec, lecz również kolejną rundę konsultacji z polskimi przedsiębiorcami. Minister Adamczyk, przedstawiając tło dyskusji i pomysłów, jakie pojawiły się w ciągu ostatnich miesięcy, po raz kolejny zachęcał przedsiębiorców do podjęcia próby znalezienia kompromisowych rozwiązań.

Dyrektor Departamentu Strategii Transportu i Współpracy Międzynarodowej  Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa Adrian Mazur przypomniał, że ramowy Pakiet Mobilności ma zostać przyjęty podczas czerwcowej Rady ds. Transportu w Luksemburgu, ostateczną datą jest natomiast wiosna 2019 r. – Jak widać nie zostało już dużo czasu, tym bardziej że sytuacja jest bardzo skomplikowana ze względu na fakt, że obie strony przedstawiają niezmienione od dłuższego czasu stanowiska – powiedział dyr. Mazur. – Dlatego tak ważne jest wynegocjowanie w naszym środowisku docelowego kompromisu. Powinniśmy ustalić, które z proponowanych zapisów są nie do zaakceptowania, a które mogą podlegać negocjacjom – dodał Adrian Mazur. Strona rządowa podkreśliła także, że skrajne rozwiązania nie mają szans na poparcie, a niezakończenie negocjacji doprowadzi do dużych problemów dla całego sektora międzynarodowego transportu drogowego.

Przedstawiciele organizacji zrzeszających przewoźników obstawali przy swoim zdaniu podkreślając, że inne rozwiązania mogą mieć bardzo poważne problemy dla całej branży. Prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce Jan Buczek, dziękując za podejmowane przez rząd wysiłki mające na celu wypracowanie jak najlepszej pozycji polskich transportowców, podkreślił, że jeśli chodzi o możliwości ewentualnego kompromisu, to ze strony państw starej Unii nie ma symetrii. – Uważam, że na dziś powinno być utrzymane 10 dni wyłączenia spod obowiązywania dyrektywy o delegowaniu – powiedział prezes Buczek. Natomiast w przypadku pomysłów dotyczących obowiązkowego powrotu kierowcy do kraju na odpoczynek tygodniowy zwrócił uwagę, że kierowca, jak każdy inny obywatel, ma prawo do formy, w jakiej chce spędzić dni wolne od pracy i w tej kwestii nikt nie może decydować za niego.

Zastępca dyrektora Departamentu Transportu ZMPD Piotr Mikiel przestawił z kolei szczegółowe stanowisko Zrzeszenia dotyczące poszczególnych spornych zapisów, jakie miałyby obowiązywać w Pakiecie Mobilności.

Podczas spotkania ZMPD reprezentowali także dyrektor Departamentu Transportu Tadeusz Wilk oraz jego zastępca Joanna Popiołek.

Opr. ZMPD/DWSK/PG

SEKCJA      
# Tagi użyte w informacji:




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD