INFO:
Zaloguj się w portalu zmpd.pl
INFO:
Zarejestruj się w portalu zmpd.pl
Aktualności
Minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk przyznał, że w negocjacjach nad szczegółowymi zapisami dotyczącymi Pakietu Mobilności doszło do regresu z uwagi na odmienne stanowiska poszczególnych państw. – Dlatego, żeby wyjść z impasu, musimy zdynamizować nasze działania – powiedział minister Adamczyk, mając na myśli nie tylko spotkania na szczeblu ministerialnym m.in. ze swoimi odpowiednikami z Francji i Niemiec, lecz również kolejną rundę konsultacji z polskimi przedsiębiorcami. Minister Adamczyk, przedstawiając tło dyskusji i pomysłów, jakie pojawiły się w ciągu ostatnich miesięcy, po raz kolejny zachęcał przedsiębiorców do podjęcia próby znalezienia kompromisowych rozwiązań.
Dyrektor Departamentu Strategii Transportu i Współpracy Międzynarodowej Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa Adrian Mazur przypomniał, że ramowy Pakiet Mobilności ma zostać przyjęty podczas czerwcowej Rady ds. Transportu w Luksemburgu, ostateczną datą jest natomiast wiosna 2019 r. – Jak widać nie zostało już dużo czasu, tym bardziej że sytuacja jest bardzo skomplikowana ze względu na fakt, że obie strony przedstawiają niezmienione od dłuższego czasu stanowiska – powiedział dyr. Mazur. – Dlatego tak ważne jest wynegocjowanie w naszym środowisku docelowego kompromisu. Powinniśmy ustalić, które z proponowanych zapisów są nie do zaakceptowania, a które mogą podlegać negocjacjom – dodał Adrian Mazur. Strona rządowa podkreśliła także, że skrajne rozwiązania nie mają szans na poparcie, a niezakończenie negocjacji doprowadzi do dużych problemów dla całego sektora międzynarodowego transportu drogowego.
Przedstawiciele organizacji zrzeszających przewoźników obstawali przy swoim zdaniu podkreślając, że inne rozwiązania mogą mieć bardzo poważne problemy dla całej branży. Prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce Jan Buczek, dziękując za podejmowane przez rząd wysiłki mające na celu wypracowanie jak najlepszej pozycji polskich transportowców, podkreślił, że jeśli chodzi o możliwości ewentualnego kompromisu, to ze strony państw starej Unii nie ma symetrii. – Uważam, że na dziś powinno być utrzymane 10 dni wyłączenia spod obowiązywania dyrektywy o delegowaniu – powiedział prezes Buczek. Natomiast w przypadku pomysłów dotyczących obowiązkowego powrotu kierowcy do kraju na odpoczynek tygodniowy zwrócił uwagę, że kierowca, jak każdy inny obywatel, ma prawo do formy, w jakiej chce spędzić dni wolne od pracy i w tej kwestii nikt nie może decydować za niego.
Zastępca dyrektora Departamentu Transportu ZMPD Piotr Mikiel przestawił z kolei szczegółowe stanowisko Zrzeszenia dotyczące poszczególnych spornych zapisów, jakie miałyby obowiązywać w Pakiecie Mobilności.
Podczas spotkania ZMPD reprezentowali także dyrektor Departamentu Transportu Tadeusz Wilk oraz jego zastępca Joanna Popiołek.
Filtr info.
Popularne tagi
Tagi abc..
Ceny ON
Waluty
Partner strategiczny ZMPD
Należymy do
Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce
ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.
Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce
ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.