ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

News
ZMPD w Brukseli
2018-03-07

Szczyt ministrów transportu V4 w Budapeszcie: delegowanie nie dla transportu



SEKCJA

6 marca br. w Budapeszcie odbył szczyt ministrów odpowiedzialnych za transport w Grupie Wyszehradzkiej. Polskę reprezentowała wiceminister infrastruktury Justyna Skrzydło oraz dyrektor Departamentu Strategii Transportu i Współpracy Międzynarodowej MI Adrian Mazur. Do udziału w tym wydarzeniu, poza delegacjami z państw V4, zaproszeni zostali także reprezentanci z krajów UE, tworzących wspólnie z ZMPD koalicję sprzeciwiającą się zaprezentowanym przez Komisję Europejską pomysłom reformy sektora transportu.


Najważniejszym punktem szczytu była międzynarodowa konferencja poświęcona dyskusji nad propozycjami zapisów zawartych w nowej dyrektywie o delegowaniu pracowników (PWD) oraz w Pakiecie Mobilności, do udziału w której zaproszono przedstawicieli zrzeszeń transportowych, organizacji międzynarodowych oraz czołowych firm operujących na rynku europejskim. ZPMD reprezentował stały przedstawiciel w Brukseli Piotr Szymański, a wśród uczestników panelu dyskusyjnego znalazł się Adam Rams z firmy Delta Trans Group.

W trakcie debaty jej uczestnicy jednoznacznie opowiedzieli się przeciwko propozycjom związanym z objęciem międzynarodowego transportu towarów i osób zasadami delegowania, uznając ten pomysł za całkowicie ignorujący specyfikę sektora, w tym przede wszystkim mobilny charakter pracy kierowców. Jako największy problem, poza koniecznością stosowania w jednym przewozie minimalnego wynagrodzenia różnych krajów, a nawet ich regionów, wskazano także ogromne utrudnienia o charakterze administracyjnym. Podkreśliła to swoim wystąpieniu między innymi przedstawicielka duńskiego ITD, czyli zrzeszenia z kraju o wynagrodzeniach należących do najwyższych w całej Europie. Jej zdaniem, podzielanym zresztą przez innych uczestników dyskusji, pomysły KE nie mają nic wspólnego z podniesieniem poziomu socjalnego kierowców i służą jedynie ochronie rynków przez część krajów „starej Unii”.

Bardzo krytycznie na temat propozycji zawartych w Pakiecie Mobilności opowiedzieli się także europejscy przewoźnicy - A. Rams i Ferenc Lajko z węgierskiej firmy Waberer’s. Ich zdaniem ustawodawstwo już przyjęte w kilku krajach UE zmusiło firmy do zatrudnienia dodatkowych osób zajmujących się jedynie rozliczaniem pracy kierowców, co w oczywisty sposób wpływa na koszty prowadzenia działalności. Krytykowali także pomysły wprowadzenia obowiązku powrotu kierowcy do domu oraz zakazu odbioru regularnych odpoczynków tygodniowych poza kabiną pojazdu. Pomysły te należy uznają za szkodliwe nie tylko dla przewoźników, ale także za niedopasowane do potrzeb samych kierowców, gdy poważnym problemem na europejskich drogach jest przede wszystkim brak odpowiedniej infrastruktury wypoczynkowo-noclegowej oraz bezpiecznych parkingów.

Do udziału w szczycie w charakterze gościa specjalnego zaproszona została także dyrektor Elisabeth Werner z Dyrekcji Generalnej Mobilność i Transport Komisji Europejskiej - DG MOVE, która w swoim wystąpieniu starała się przekonać uczestników szczytu, że Komisja Europejska przygotowała propozycje aktów prawnych, które mają w założeniu wyrównać warunki pracy i płacy kierowców oraz wyeliminować występujące nadużycia, przy jednoczesnym niezaburzaniu zasad wolnej konkurencji i wspólnego rynku. Zwróciła także uwagę, że do osiągnięcia kompromisu niezbędne są ustępstwa z obu stron, a obecne postulaty niektórych krajów zachodnich także wydają się nierealne do spełnienia. Niezależnie od pewnego sceptycyzmu wobec części tez z wystąpienia dyrektor Werner, uczestnicy konferencji z zadowoleniem przyjęli jej zapewnienia, że zdaniem KE już teraz należy uznać, że część zapisów PWD nie może mieć zastosowania dla sektora transportu. Należy do nich m.in. zasada długotrwałego delegowania (konieczność płacenia składek społecznych w inny kraju) oraz stosowanie układów zbiorowych innych niż powszechnie obowiązujące.

Reasumując należy uznać, że szczyt w Budapeszcie okazał się bardzo ważną i potrzebną inicjatywą, tworząc platformę do wspólnej dyskusji dla przedstawicieli władz krajowych oraz reprezentantów sektora transportu. Problemy i obawy przedstawione przez branżę jednoznacznie wskazały na obszary, wokół których należy budować wspólne stanowisko negocjacyjne, a dostarczone argumenty, poparte doświadczeniami czołowych europejskich przewoźników, powinny pomóc w jego obronie podczas kolejnych debat na forum UE.

Informacja własna. Opr. PS

     
# Tagi użyte w informacji:




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD