ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

News
2017-06-07

Co dalej z Pakietem Mobilności: działania ZMPD w Brukseli



SEKCJA

Informacja z 9 czerwca 2017 r.

Pierwszy skutek działań przeciwko zapisom projektu Pakietu Mobilności już jest! Dziękujemy europosłom za poparcie i wspólne działania. 

Posłanka do PE Danuta Jazłowiecka 9 czerwca 2017 r. na swojej stronie na Facebooku informuje: Prezydencja maltańska oficjalnie już informuje, że 15 czerwca na Radzie EPSCO nie odbędzie się głosowanie nad tzw. podejściem ogólnym (czyli stanowiskiem Rady UE) ws. rewizji dyrektywy o delegowaniu pracowników. To wynik zmiany stanowisk i koalicji Państw Członkowskich po publikacji ostatnich propozycji KE w transporcie. Dla firm delegujących pracowników oznacza to, iż ewentualne zmiany się opóźnią i zwiększają się szansę na zablokowanie niektórych irracjonalnych rozwiązań. Piłka w grze, obecnie nadchodzi zmiana arbitra - z Maltańczyka na Estończyka.

***

Informacja z 7 czerwca 2017 r.

W środę 7 czerwca 2017 r. kilkuosobowa delegacja ZMPD z prezesem Janem Buczkiem na czele odbyła w Brukseli szereg spotkań, których tematem był Pakiet Mobilności.

Po rozmowie z europosłankami - Elżbietą Łukacijewską i Danutą Jazłowiecką, od godz. 13.30 przedstawiciele ZMPD uczestniczyli w seminarium „Pakiet Drogowy - kwestie socjalne i zatrudnienie w transporcie”, które odbyło się w Parlamencie Europejskim.

„To katastrofa. Włączenie nas, przewoźników międzynarodowych, do przepisów o delegowaniu jest wielkim błędem. Zwłaszcza propozycja sumowania wszystkich dni spędzonych na obszarze jednego z państw. Nie ma możliwości spełnienia tych wymogów. Proszę sobie np. wyobrazić, że my często oczekujemy pod bramą firmy na rozładunek więcej niż jeden dzień” – mówi PAP Jan Buczek, prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce. Więcej w informacji PAP z Brukseli

Późne popołudnie przedstawiciele ZMPD przeznaczyli  na kolejne spotkania, m.in. z europosłami Bogusławem Liberadzkim i Januszem Zemke. 

***

Relacja z Brukseli w radiu TOK FM w rozmowie z europosłankami Danutą Jazłowiecką i Elżbietą Łukacijewską.

Opr. ZMPD/DWSK/AW

SEKCJA

Zdjęcie pochodzi ze strony posłanki Elżbiety Łukacijewskiej na Facebooku
SEKCJA

Spotkanie z europosłankami Danutą Jazłowiecką i Elżbietą Łukacijewską

SEKCJA SEKCJA


ZMPD walczy przeciw zapisom Pakietu Mobilności

Chociaż od publikacji przez Komisję Europejską propozycji założeń Pakietu Mobilności upłynął dopiero tydzień, ZMPD rozpoczęło już w Brukseli działania lobbingowe, których celem jest zmiana zawartych w nim przepisów niezgodnych z interesami branży.

Ponieważ o ostatecznym kształcie nowych aktów prawnych zadecyduje ostatecznie Rada UE i Parlament Europejski, działania ZMPD skupiają się przede wszystkim na przekonaniu do swoich racji przedstawicieli tych dwóch instytucji europejskich.
Okazją do inauguracji nowej kampanii na forum UE było odbywające się 7 czerwca br. w siedzibie Parlamentu Europejskiego seminarium nt. „Pakiet Drogowy – kwestie socjalne i zatrudnienie w transporcie”, współorganizowane przez polskie posłanki do PE Danutę Jazłowiecką i Elżbietę Łukacijewską z Europejskiej Partii Ludowej.
W wydarzeniu udział wzięło kilkudziesięciu uczestników – posłów do PE, przedstawicieli Komisji Europejskiej oraz reprezentantów licznych organizacji transportowych z całej Europy. Wśród gości znalazła się także delegacja przedstawicieli ZMPD na czele z prezesem Zrzeszenia Janem Buczkiem.
Celem konferencji było przeprowadzenie wstępnej analizy założeń Pakietu oraz poznanie opinii poszczególnych interesariuszy reprezentujących europejski sektor transportu drogowego na temat zawartych w nim propozycji rozwiązań. Wśród zaproszonych panelistów znaleźli się przedstawiciele Komisji Europejskiej, reprezentanci organizacji z sektora transportu, krajowi inspektorzy pracy oraz przedstawiciele firm transportowych aktywnych na europejskim rynku.

Sankcjonowanie protekcjonistycznych praktyk
Jednym z mówców był Szymon Wądołowski, reprezentujący ZMPD i firmę Adampol, który przedstawił możliwe konsekwencje ewentualnego zastosowania w praktyce wybranych regulacji z Pakietu Mobilności oraz ich negatywny wpływ na funkcjonowanie całej branży transportowej. Wądołowski zaapelował do zgromadzonych parlamentarzystów o rewizję niekorzystnych zapisów i umożliwienie europejskim przewoźnikom prowadzenia działalności w uczciwych warunkach rynkowych.
Podczas seminarium przewidziano także czas na sesję pytań i odpowiedzi, podczas której głos zabrał m.in. prezes ZMPD Jan Buczek. Zdecydowanie skrytykował propozycje KE, podkreślając, iż wbrew wcześniejszym deklaracjom w przedstawionym projekcie nie wzięła pod uwagę głosu organizacji i firm z Europy Środkowo-Wschodniej, wyrażonego choćby w przeprowadzonych na przestrzeni ostatnich miesięcy licznych analizach i badaniach, w pracach nad którymi aktywnie uczestniczyło także Zrzeszenie.
Zdaniem prezesa Buczka takie podejście doprowadziło do sytuacji, w której propozycja KE wygląda na próbę prawnego usankcjonowania protekcjonistycznych praktyk, wprowadzanych sukcesywnie na przestrzeni ostatnich lat przez kolejne kraje Europy Zachodniej. W podobnym tonie wypowiadali się także inni dyskutanci, który negowali obejmowanie zasadami delegowania z natury mobilnego sektora transportu.

Mocne wsparcie
Wizyta w Brukseli delegacji ZMPD była także okazją do szeregu dodatkowych spotkań, służących zapoznaniu się z oceną założeń Pakietu przez przedstawicieli poszczególnych instytucji europejskich, zaprezentowania stanowiska polskich przewoźników oraz budowania frontu poparcia dla polskich postulatów. Rozmowy z posłem do PE prof. Bogusławem Liberadzkim oraz szefową Wydziału ds. Polityki Transportowej w Stałym Przedstawicielstwie RP przy UE Justyną Bartnicką pokazały, iż zarówno w Parlamencie Europejskim, jak i w Radzie UE możemy liczyć na silne wsparcie służące obronie naszych interesów. W szczególności na forum tej drugiej instytucji wciąż rysuje się silny, liczący kilkanaście krajów front sprzeciwu wobec propozycji KE.

Opr. ZMPD Bruksela/Piotr Szymański


Konferencja "Pakiet Drogowy - kwestie socjalne i zatrudnienie w transporcie” w Parlamencie Europejskim

SEKCJA      
# Tagi użyte w informacji:




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD