ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

News
2016-11-07

Przewoźnicy piszą do KE: Nie mamy czasu, aby dłużej czekać



SEKCJA

Poważnie zagrożone protekcjonistycznymi działaniami niektórych państw unijnych europejskie stowarzyszenia międzynarodowych przewoźników drogowych wzywają Komisję Europejską do przyspieszenia swojego procesu decyzyjnego.

Właśnie teraz trafiła do przewodniczącego Komisji Europejskiej Jean-Claude’a Junckera podpisana przez 11 organizacji przewoźników DEKLARACJA, powstała z inicjatywy ZMPD. Jej treść przekazujemy poniżej.

Deklaracja trafi również do polskich europarlamentarzystów. 8 i 9 listopada w Brukseli z naszymi przedstawicielami w Parlamencie Europejskim spotyka się delegacja Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych z prezesem ZMPD Janem Buczkiem. Jest to kolejna tura spotkań z europosłami i wysokimi reprezentantami instytucji unijnych, które ZMPD organizuje regularnie od kilku lat. W ostatnim okresie coraz częściej, bo przybywa problemów, jakie powinny być rozwiązane tych organach UE.

SEKCJA

Jean-Claude Juncker
Przewodniczący
Komisji Europejskiej

Wspólna  DEKLARACJA
ANTRAM (Portugalia), ASTIC (Hiszpania), AEBTRI (Bułgaria), CESMAD BOHEMIA (Republika Czeska), CESMAD Slovakia (Słowacja), ERAA (Estonia), LATVIJAS AUTO (Łotwa), LINAVA (Litwa), MKFE (Węgry), UNTRR (Rumania) i ZMPD (Polska)


Europejskie stowarzyszenia międzynarodowych przewoźników drogowych są zmuszone ponownie zwrócić się do Pana z problemem działań o charakterze protekcjonistycznym, wprowadzanych ostatnio przez niektóre Państwa Członkowskie UE. Działania te, poprzez generowanie dodatkowych kosztów dla przewoźników, mają w naszej wspólnej opinii na celu ochronę lokalnych rynków przed operatorami z innych krajów UE. Mówiąc wprost, pozostaje to w ostrym kontraście z zasadami jednolitego rynku, a w szczególności ze swobodą przepływu towarów i usług, określoną w traktatach UE.

Informowaliśmy już wcześniej, iż przepisy dotyczące płacy minimalnej w Niemczech i we Francji, wprowadzone odpowiednio w styczniu 2015 roku i w lipcu 2016 roku spowodowały ogromne negatywne skutki dla sektora transportu drogowego. Obserwujemy znaczące zwiększenie obciążeń o charakterze administracyjnym, organizacyjnym i finansowym. Nasi przewoźnicy zostali postawieni w obliczu dramatycznego wzrostu kosztów, powodującego utratę ich konkurencyjności. Mimo że obydwa kraje twierdziły, że dopóki trwają postępowania w sprawie naruszenia prawa unijnego, kontrole zostaną zawieszone, otrzymujemy jednak informacje, że coraz więcej naszych firm transportowych jest poddawanych kontroli. Co więcej, Włochy zadeklarowały swe poparcie dla Niemiec i Francji, zapowiadając wprowadzenie płacy minimalnej w sektorze transportu drogowego (w tym objęcie nią tranzytu).

Jednakże kwestia płacy minimalnej nie jest jedynym narzędziem protekcjonizmu w UE. Belgia i Francja wprowadziły w 2014 roku wysokie kary za odbiór regularnego odpoczynku w kabinie pojazdu. Zgodnie z naszą wiedzą ten sam przepis ma być wkrótce wprowadzony w Niemczech. Spowoduje to ogromne perturbacje w wykonywaniu międzynarodowych operacji transportowych i przysporzy niepotrzebnego stresu naszym kierowcom.

Jesteśmy wdzięczni Komisji Europejskiej za decyzję o wszczęciu postępowania w sprawie naruszenia prawa unijnego przeciwko Francji i Niemcom. Jednakże mimo upływu czasu wciąż brak jest opinii i decyzji Komisji Europejskiej w sprawie tych bardzo ważnych dla nas kwestii. Postępowanie pilotażowe UE przeciwko Francji w związku z wysokością nakładanej kary za spanie w kabinie trwa już ponad dwa lata. W przypadku Niemiec to już półtora roku. Nasza działalność nie może być efektywna w tych warunkach, w przedłużającej się atmosferze niepewności i zagrożenia. Dlatego tak pilnie potrzebujemy jasnych, konkretnych decyzji w ramach Pana przywództwa.

Nie możemy dłużej godzić się z biernością władz UE. Nie możemy tolerować braku decyzji lub zaakceptować pomysł, aby wszystkie te problemy rozwiązać poprzez planowane nowe inicjatywy legislacyjne (tak zwany "Pakiet drogowy" i "Pakiet mobilności"). Wszyscy dobrze wiemy, że przyjęcie i wdrożenie tych inicjatyw trwać będzie wiele lat. Takie podejście nie może być przez nas zaakceptowane. Nie mamy czasu, aby dłużej czekać. Nasz sektor nie może sobie na to pozwolić. Proszę wziąć pod uwagę, że nasze przedsiębiorstwa są kluczowe nie tylko dla dalszego rozwoju całego sektora transportu drogowego w naszych krajach i wzrostu małych i średnich przedsiębiorstw, ale również kondycji naszych gospodarek narodowych.

Europejskie stowarzyszenia międzynarodowych przewoźników drogowych wzywają Komisję do przyspieszenia swojego procesu decyzyjnego. Oczekujemy, że Komisja będzie strażnikiem "acquis communautaire" oraz potraktuje poważnie debaty prowadzone wśród Państw Członkowskich i narodowych stowarzyszeń branżowych. Oczekujemy, że Komisja zwróci się w tej sprawie bez dalszej zwłoki do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej.

Październik 2016

SEKCJA
SEKCJA

#NazwaPobierz
1DEKLARACJA w języku polskimpobierz PDF
2DEKLARACJA w języku angielskimpobierz PDF
SEKCJA
SEKCJA

Przedsiębiorcy walczą o jednolity rynek w UE
Organizacje przewoźników drogowych domagają się sądu nad Niemcami i Francją.

W poniedziałek, 7 listopada, przedstawiciele organizacji przewoźników drogowych z jedenastu krajów UE zaapelowali do przewodniczącego Komisji Europejskiej (KE) Jean-Claude Junckera o działanie, przekazując mu wspólną deklarację.
„Nie możemy dłużej godzić się z biernością władz UE. Nie możemy tolerować braku decyzji lub zaakceptować pomysł, aby wszystkie te problemy rozwiązać poprzez planowane nowe inicjatywy legislacyjne (tak zwany ‚Pakiet drogowy" i „Pakiet mobilności")" – podkreślają w liście. Więcej w Rzeczpospolitej 

SEKCJA


Przewoźnicy z 11 krajów naciskają na KE ws. sporu z Francją i Niemcami

Zrzeszenia firm transportowych z Polski oraz 10 innych krajów UE zwróciły się do Komisji Europejskiej, by ta skierowała do unijnego sądu sprawę przeciwko Niemcom i Francji w związku ich przepisami o płacy minimalnej.

"Komisja Europejska przymyka oczy na łamanie zasad, na jakich opiera się UE" - mówił w poniedziałek polskim korespondentom w Brukseli prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych (ZMPD) w Polsce Jan Buczek.

Chodzi o niemieckie i francuskie regulacje, które poza wprowadzaniem płacy minimalnej nakładają też na przewoźników szereg obciążeń administracyjnych, jak choćby konieczność przedłożenia tłumaczonych dokumentów dotyczących zatrudnienia kierowcy.

Polscy transportowcy od dłuższego czasu starają się walczyć na forum UE z tymi regulacjami, które są dla nich niekorzystne. Teraz ZMPD zebrał koalicję organizacji zrzeszających przewoźników z Portugalii, Hiszpanii, Bułgarii, Czech, Słowacji, Estonii, Łotwy, Litwy, Węgier oraz Rumunii, by wspólnie starać się wpływać na Komisję Europejską.

W wystosowanej do szefa KE Jeana-Claude'a Junckera deklaracji organizacje przewoźników wyrażają zadowolenie z wszczęcia wobec Francji i Niemiec procedury o naruszenie prawa UE, ale zwracają uwagę na przeciąganie się jej bez żadnych efektów.

"Jesteśmy niezadowoleni z postępów. Wydawało nam się, że zaraz po wakacjach będziemy mieli jakiś wymierny efekt tych działań. A mamy do czynienia z jakby odłożeniem sprawy na półkę" - ocenił szef ZMPD. Więcej w informacji PAP z Brukseli

SEKCJA


Komisja Europejska pudruje problemy

W przesłanym Junckerowi dokumencie polscy przewoźnicy krytykują Komisję Europejską za jej opieszałość. Przewoźnicy tracą coraz bardziej na protekcjonizmie Francji czy Niemiec, jednak od czerwca, gdy protestowali ostatni raz w Brukseli postęp jest niewielki. - Komisja Europejska pudruje problem, nie rozwiązuje go. Wyraźnie odłożyła go na półkę. Jesteśmy coraz bardziej zaniepokojeni - mówił w Brukseli prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych (ZMPD) Jan Buczek.

(...) Na razie poza krajami Europy Wschodniej przeciwne płacy minimalnej w transporcie są także Portugalia i Hiszpania. Prezes Buczek uważa, że lobbing i tego typu presja na Brukselę to najlepsza droga do osiągnięcia celu. Protesty na ulicy niczego na razie nie dały. Dlatego ZMPD otworzyło biuro w Brukseli, by lepiej móc wpływać na unijne decyzje. Więcej w korespondencji RMF FM z Brukseli

SEKCJA


KE działa za wolno ws. sporu z Francją i Niemcami o płacę minimalną

Polscy przewoźnicy znów protestują przeciw utrudnieniom nakładanym na kierowców w Niemczech, Francji, Belgii. - Komisja Europejska działa zbyt powoli. Niech skieruje sprawę do Trybunału UE w Luksemburgu - apelują

(...) Protestują głównie przeciw wymogowi płacy minimalnej dla międzynarodowych kierowców w Niemczech i we Francji. Ale też przeciwko Belgom, którzy nie chcą uznawać odpoczynku w kabinie tirów za wymagany przepisami wypoczynek kierowcy podczas długiej trasy. Za taki uznają wyłącznie pobyt w hotelu.
- To działania protekcjonistyczne. Warunki dla kierowców w tirach są przecież lepsze niż w przyczepach kempingowych - przekonywał Jan Buczek, prezes ZMPD, w poniedziałek w Brukseli.

Komisja Europejska już wszczęła postępowania dyscyplinujące wobec Berlina i Francji, ale - jak mówił Buczek - toczą się zbyt wolno. - Jesteśmy niezadowoleni z postępów. Wydawało nam się, że zaraz po wakacjach będziemy mieli jakiś wymierny efekt tych działań. A mamy do czynienia z jakby odłożeniem sprawy na półkę - powiedział Buczek. Więcej w Gazecie Wyborczej w korespondencji z Brukseli

     
# Tagi użyte w informacji:




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD