ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

Nie ma takiego artykulu. SEKCJA

Wszystkie informacje o sytuacji w Calais, na bieżąco aktualizowane, zamieszczamy w bloku: Uwaga na stronie głównej ZMPD pod tytułem: Kryzys w Calais

Informacja z 5 sierpnia 2015 r.

Francuscy policjanci w Calais żądają lepszego wyposażenia, by stawić czoła tabunom imigrantów szturmujących tunel pod Kanałem La Manche. Policjanci alarmują, że patrolowanie stało się tam niemożliwe bez pełnego rynsztunku bojowego.

(...) Związkowcy alarmują też, że ciągle jest za mało sił porządkowych w Calais i żądają przysłania do tego miasta dodatkowych jednostek z innych regionów Francji.

Czytaj cały artykuł na RMF24.PL


Informacja z 4 sierpnia 2015 r.

Ostrzeżenie ambasady w Londynie

W związku z nasilającym się problem z imigrantami, którzy próbują nielegalnie przedostać się do Wielkiej Brytanii ukryci w samochodach ciężarowych, firmy transportowe i kierowcy ciężarówek zobowiązani są do zabezpieczenia pojazdów wjeżdżających na teren Wielkiej Brytanii tak, aby nikt nieuprawniony się do nich nie dostał.

Jeżeli kontrola graniczna wykaże obecność osoby, która ukrywa się w lub na pojeździe, aby uniknąć przechodzenia przez kontrolę graniczną, na kierowcę lub firmę transportową może zostać nałożona grzywna, w maksymalnej wysokości 2 000 funtów za każdą osobę nielegalnie przekraczającą granicę. Ma to zastosowanie do wszystkich przyjazdów do Wielkiej Brytanii, w tym z europejskich portów morskich i Eurotunelem.
 
Cała informacja



 
Informacja z 3 sierpnia 2015 r.

Grupy nielegalnych imigrantów znów szturmowały w nocy wjazd do Eurotunelu w Calais we Francji, by przedrzeć się do Wielkiej Brytanii. Przekonał się o tym na miejscu specjalny wysłannik RMF FM Marek Gładysz. Odwiedził obozowiska, w których koczują ponad trzy tysiące uchodźców.

(...) W Calais ciągle rośnie nie tylko liczba samych uchodźców, ale również imigracyjnych gangów, które obiecują koczującym odpłatny przerzut na Wyspy

(...) Niektórym kierowcom, którzy próbują uniemożliwić uchodźcom ukrywanie się w ciężarówkach, przemytnicy grożą nożami.

Czytaj więcej na RMF24.PL


Informacja z 2 sierpnia 2015 r.

Francuscy posłowie chcą odesłać imigrantów z Calais do Wielkiej Brytanii


Zmniejszył się chaos w Calais po przybyciu tam ponad 120 dodatkowych funkcjonariuszy policyjnych jednostek szturmowych. Znacznie spadła też liczba afrykańskich imigrantów usiłujących przedrzeć się przez tunel pod kanałem La Manche z Francji do Wielkiej Brytanii. Obserwatorzy przypuszczają jednak, że nie będzie to trwało długo. We francuskim parlamencie narastają antybrytyjskie nastroje.

Więcej w korespondencji RMF FM z Francji


Informacja z 31 lipca

Problemy z przeprawą przez kanał La Manche potrwają jeszcze co najmniej miesiąc

Problemy z kolejką pojazdów w porcie w Dover oraz w eurotunelu mogą trwać przez cały okres letni, a na pewno przez cały sierpień – takie prognozy przedstawiło FTA – stowarzyszenie transportu towarowego z Wlk. Brytanii.

W związku z tym biuro w porcie w Dover wydało ulotkę informacyjną dla kierowców, zawierającą przydatne obecnie informacje.
Ulotka dostępna jest w Newsletterze Członkowskim.


Informacja z 30 lipca

Tymczasowe złagodzenie przepisów dotyczących jazdy i odpoczynku kierowcy

Brytyjskie Ministerstwo Transportu wprowadziło od 30 lipca na okres 30 następnych dni (w okresie obowiązywania procedury Stack) nadzwyczajne złagodzenie przepisów dotyczących czasu jazdy i odpoczynku kierowców z Unii Europejskiej. Mają obowiązywać przez następnych 30 dni. Przepisy dotyczą kierowców, którzy oczekują w kolejkach na przeprawę przez kanał La Manche po stronie francuskiej i brytyjskiej.

Zmiany w przepisach polegają na:
1. Wydłużeniu dziennego limitu jazdy z 9 na 11 godzin.
2. Skróceniu dziennego odpoczynku kierowcy z 11 na 9 godzin.
Zachowano jednak obowiązek zrobienia 45-minutowej przerwy po 4,5 godzinach jazdy.

Te zasady mogą być wycofane lub zmienione w zależności od okoliczności.

Cała informacja o nowych zasadach dostępna jest na stronie Department for Transport Przetłumaczone w całości przepisy dostępne w Newsletterze Członkowskim

***

Komunikat GITD w związku z zakłóceniami w wykonywaniu transportu międzynarodowego przez kanał La Manche

W związku z zakłóceniami w wykonywaniu transportu międzynarodowego przez kanał La Manche spowodowanymi sytuacją w Calais i Dover, Główny Inspektor Transportu Drogowego postanowił  przypomnieć podległym służbom kontrolnym oraz kierowcom realizującym przewozy drogowe w tym rejonie, o możliwości zastosowania w tego typu przypadkach przez kierowcę przepisów określonych w art. 12 rozporządzenia (WE) nr 561/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 15 marca 2006 r. w sprawie harmonizacji niektórych przepisów socjalnych odnoszących się do transportu drogowego oraz zmieniające rozporządzenia Rady (EWG) nr 3821/85 i (WE) 2135/98, jak również uchylającego rozporządzenie Rady (EWG) nr 3820/85 oraz art. 9 Umowy europejskiej dotyczącej pracy załóg pojazdów wykonujących międzynarodowe przewozy drogowe (AETR), które stanowią o możliwości odstąpienia od przepisów określających normy czasu prowadzenia pojazdu oraz przerw i odpoczynków w celu zapewnienia bezpieczeństwa osób, pojazdu lub ładunku, pod warunkami:

- zachowania bezpieczeństwa ruchu drogowego,
- dokonania wpisu zawierającego powody odstępstwa od przepisów odręcznie na wykresówce, wydruku z tachografu albo planie pracy najpóźniej po dojechaniu do bezpiecznego miejsca postoju.
Komunikat jest opublikowany na stronie GITD 

Opr. ZMPD/DTR


W związku z dramatyczną sytuacją polskich kierowców we francuskim Calais ZMPD zwróciło się 1 lipca do ministra spraw zagranicznych Grzegorza Schetyny z prośbą o interwencję. Pismo zamieszczamy poniżej.

9 lipca kolejną interwencję skierowaliśmy do minister infrastruktury i rozwoju Marii Wasiak. ZMPD upomina się o bezpieczeństwo przewoźników i kierowców oraz domaga się rekompensat, ponieważ wydłużone okresy oczekiwania na przeprawę przez kanał La Manche oraz wywołane głównie przez nielegalnych imigrantów zagrożenie bezpieczeństwa w kolejkach naraziły przewoźników na poważne straty. Pismo zamieszczamy poniżej.

SEKCJA

#NazwaPobierz
1Pismo do Ministra Spraw Zagranicznychpobierz PDF
2Pismo do Minister Infrastruktury i Rozwojupobierz PDF
     
# Tagi użyte w informacji:
Calaiseurotunelnielegalni imigranci




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD