ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

News
2015-05-19

JEST decyzja Komisji Europejskiej w sprawie MiLoG



SEKCJA

19 maja 2015 roku Komisja Europejska zadecydowała o wszczęciu przeciwko Niemcom procedury w sprawie naruszenia traktatu w zakresie zastosowania stawki minimalnej w sektorze transportu. W wyniku wymiany informacji z niemieckimi władzami i prawnej oceny niemieckich działań Komisja wysłała pismo z formalnym stanowiskiem. Stanowi to pierwszy, formalny krok w procedurze naruszenia Traktatu.

Pomimo pełnego poparcia dla zastosowania stawki minimalnej w Niemczech, Komisja uważa, że zastosowanie stawki minimalnej dla wszystkich operacji transportowych, które dotyczą terytorium Niemiec, ogranicza w dyskryminujący sposób wolność do  świadczenia usług i swobodnego przepływu towarów.

W szczególności zastosowanie niemieckich środków do tranzytu i niektórych międzynarodowych operacji transportowych, nie może być - według Komisji – uzasadnione, ponieważ stwarza nieproporcjonalne bariery administracyjne, naruszające właściwe funkcjonowanie rynku wewnętrznego.
Komisja stwierdza, że istnieją bardziej adekwatne środki zabezpieczające ochronę socjalną pracowników i zapewniające sprawiedliwą konkurencję oraz umożliwiające swobodny przepływ usług i towarów.

Komunikat prasowy Komisji Europejskiej w języku angielskim 

***

Z treści komunikatu Komisji Europejskiej nie wynika jednoznacznie, wobec których międzynarodowych operacji transportowych KE uznała niemieckie wymagania za zgodne z prawem unijnym. W związku z tym ZMPD podejmuje kolejne działania interwencyjne, ponawiamy także wniosek o wprowadzenie moratorium na niemieckie przepisy.


Komisja wszczyna postępowanie, niemiecki rząd spokojny. "Przeanalizujemy to"

Ministerstwo pracy w Niemczech poinformowało, że rząd w Berlinie przeanalizuje stanowisko zajęte przez Komisję Europejską w sprawie stosowania niemieckich przepisów o płacy minimalnej w sektorze transportu. Resort dodał, że ma na to dwa miesiące.

Rzeczniczka resortu zapowiedziała, że niemieckie władze zdecydują o dalszym postępowaniu w spornej kwestii po analizie pisma otrzymanego od KE.

"Z pisma Komisji Europejskiej niemiecki rząd dowiedział się po raz pierwszy, jakie konkretnie rozwiązania ustawy o płacy minimalnej, a także w jakim kontekście i zakresie, traktowane są jako niezgodne z prawem Unii Europejskiej" - czytamy w komunikacie.

Ministerstwo pracy zwróciło uwagę, że KE wyraziła "pełne poparcie" dla wprowadzenia w Niemczech płacy minimalnej.

Czytaj cały komunikat PAP na TVN24BIŚ.PL


Niemcy mają dwa miesiące na dostosowanie się do unijnych wymagań

Niemcy mają dwa miesiące na dostosowanie się do unijnych wymagań. Jeżeli zignorują decyzję Komisji, to sprawa może zakończyć się dla Berlina pozwem do unijnego Trybunału i wysokimi karami finansowymi.

Polscy przewoźnicy nie są zbyt zadowoleni. Nie mamy powodów do radości - ocenił Jan Buczek, prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce.

Całkowicie przegraliśmy kabotaż. W pełni wygraliśmy jedynie walkę o tranzyt. W sprawie transportu dwustronnego Bruksela stwierdziła, że nieuzasadnione jest stosowanie niemieckich przepisów do "niektórych" kategorii transportu międzynarodowego. Nie podała jednak, o jakie kategorie chodzi. I to budzi niepokój naszych przewoźników, bo może oznaczać dodatkowe obciążenia i biurokrację.

Niejasny zapis w sprawie transportu międzynarodowego może oznaczać, że dopiero powstaną wyliczenia, które będą kwalifikować dany przewóz do tego, czy będzie wobec niego stosowana płaca minimalna czy nie.

To niedorzeczne. Tego rodzaju wyliczania są dla nie do zaakceptowania - mówi Buczek.
W Komisji do ostatnich chwili trwał spór. Za łagodniejszym traktowaniem Niemiec opowiadała się komisarz ds. polityki socjalnej, podkreślając za każdym razem, że płaca minimalna jako tak jest słuszna i jest jednym z priorytetów Komisji Jean Claude’a Junckera.

To rozwali rynek wewnętrzny - ripostowała twardo polska komisarz Elżbieta Bieńkowska.

Więcej na stronie RMF24 


Komisja Europejska rozpocznie przeciwko Niemcom procedurę o naruszenie unijnego prawa

We wtorek (19.05.2015 r.) Komisja Europejska ma rozpocząć przeciwko Niemcom procedurę o naruszenie unijnego prawa za przepisy o płacy minimalnej. Dowiedziało się o tym nieoficjalnie Polskie Radio. Przepisy mają objąć także zagranicznych kierowców i dyskryminują polskich przewoźników.

To już trzeci raz kiedy Komisja Europejska przymierza się do tej decyzji i - jak wynika z informacji Polskiego Radia - tym razem ją podejmie. Ostateczna decyzja należy do komisarzy, którzy we wtorek spotykają się na cotygodniowym posiedzeniu, ale jeszcze w poniedziałek trwały dyskusje i toczyły się spory. Padały różne argumenty - by dać Niemcom więcej czasu, by nie uderzać tak spektakularnie, by ograniczyć stosowanie przepisów.

Stanowcza w tej sprawie od samego początku była polska komisarz Elżbieta Bieńkowska, która uważa, że niemieckie przepisy łamią unijne reguły dotyczące runku wewnętrznego we Wspólnocie. Ale jeśli Komisja Europejska zdecyduje się na postępowanie, to będzie ono ograniczone. Bruksela ma uznać, że poniesienie płacy minimalnej i stosowanie jej w tranzycie i transporcie międzynarodowym, czyli w przewozach jest niezgodne z unijnym prawem.

Ale Komisja jest gotowa pozwolić niemieckim władzom na stosowanie tych przepisów w kabotażu, czyli w przewozach na terenie Niemiec świadczonych przez polskich kierowców. Po rozpoczęciu procedury Niemcy będą miały dwa miesiące na przysłanie wyjaśnień. Jeśli zignorują zalecenia Komisji, sprawa może zakończyć się pozwem w unijnym Trybunale Sprawiedliwości i wysokimi karami finansowymi.

Czytaj cały komunikat PAP, IAR na stronie Polskiego Radia


Komisja Europejska kontra Niemcy. Ważna decyzja już we wtorek

We wtorek (19.05.2015 r.) Komisja Europejska ma ogłosić postępowanie w związku z naruszeniem unijnego prawa przez Niemcy, które może zakończyć się dla Berlina pozwem do Trybunału Sprawiedliwości UE – dowiedziała się nieoficjalnie korespondentka RMF FM Katarzyna Szymańska-Borginon. Chodzi o niemieckie przepisy dotyczące płacy minimalnej, które dyskryminują między innymi polskich transportowców.

Już drugi raz Komisja przymierza się do tego, by rozpocząć w tej sprawie procedurę naruszeniową wobec Berlina. Pierwsze podejście odbyło się w kwietniu. Tym razem wszystko wskazuje na to, że komisarze się dogadają. Do ostatnich minut trwał jednak spór.

Czytaj więcej na RMF24.PL


Płaca minimalna w Niemczech: jaką decyzję podejmie Komisja Europejska?

Dziś w południe Komisja Europejska ma rozpocząć przeciwko Niemcom procedurę o naruszenie unijnego prawa za przepisy o płacy minimalnej. Chodzi o to, czy kierowcy zagranicznych przewoźników przejeżdżających przez Niemcy też mają otrzymywać niemiecką płacę minimalną, która wynosi 8,5 euro za godzinę.

Z nieoficjalnych informacji  korespondentki Polskiego Radia w Brukseli - Beaty Płomeckiej wynika, że Komisja może nie zgodzić się na obowiązek stosowania minimalnej płacy dla zagranicznych kierowców przejeżdżających przez Niemcy.

Zgodzi się natomiast, aby zagraniczne firmy świadczące usługę kabotażu wewnątrz Niemiec, czyli utrzymywania połączeń komunikacyjnych między poszczególnymi niemieckimi miastami, były  zobowiązane do płacenia minimum 8,5 euro swoim kierowcom.

Więcej na stronie Polskiego Radia

 

     
# Tagi użyte w informacji:
MiLogNiemcy płaca minimalnakomisja europejska




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD