INFO:
Zaloguj się w portalu zmpd.pl
INFO:
Zarejestruj się w portalu zmpd.pl
Aktualności
25 marca w Parlamencie Europejskim odbyła się debata, której tematem głównym są minimalne stawki płacy w sektorze transportu.
Po zapytaniach ustnych dotyczących warunków zatrudnienia, w tym minimalnych stawek wynagrodzenia w transporcie drogowym, wypowiedziała się Marita Ulvskog w imieniu Komisji Zatrudnienia i Spraw Socjalnych.
Po dyskusji komisarz ds. mobilności i transportu Violeta Bulc złożyła oświadczenie dotyczące problemu zgodności niemieckich przepisów z europejskim prawem dotyczącym płacy minimalnej w sektorze transportu.
Zapis video z posiedzenia jest dostępny tutaj
Posłowie chcą, żeby Komisja pilnie wyjaśniła, czy krajowe przepisy o płacy minimalnej można stosować się do kierowców zagranicznych ciężarówek
Komunikat prasowy Parlamentu Europejskiego z 26 marca 2015 r.
Pytanie o to, czy Niemcy mają prawo wymagać stosowania swojej minimalnej stawki wynagrodzenia wobec kierowców ciężarówek przejeżdżających przez ich terytorium bardzo podzieliło posłów, którzy wzięli w środę wieczorem udział w debacie z komisarz Violetą Bulc. Komisja Europejska wciąż analizuje skutki tych przepisów, ale w każdym wypadku muszą one być zgodne z prawem Unii, powiedziała komisarz. Niemcy zawiesiły stosowanie przepisów w przypadku przewozów tranzytowych.
Część mówców skupiła się przede wszystkim na konieczności przeciwdziałania „dumpingowi socjalnemu” i zapewnienia uczciwej konkurencji między firmami transportowymi. Pojawiły się propozycje wprowadzenie minimalnej płacy na poziomie Unii, wezwania Komisji do przedstawienia planów ochrony praw socjalnych i warunków pracy kierowców oraz utworzenia „czarnej listy” przedsiębiorstw, które naruszają prawo.
Nie zabrakło też posłów, dla których poddanie krajowym przepisom o płacy minimalnej kierowców przejeżdżających tranzytem stanowiłoby ograniczenie swobody przepływu dóbr, co byłoby sprzeczne z przepisami dotyczącymi jednolitego rynku i z zasadą pomocniczości. Podniosłoby to ich zdaniem koszty administracyjne świadczenia międzynarodowych usług transportowych.
Komisarz do spraw transportu Violeta Bulc podkreśliła konieczność zgodności przepisów krajowych z prawem europejskim. Powiedziała też, że Komisja nie jest na razie w stanie udzielić jasnej odpowiedzi na poselską interpelacje, bo analiza niemieckich przepisów i skutków ich obowiązywania nie została jeszcze zakończona.
Komisja zajmie się kwestią norm socjalnych i warunków pracy w sektorze transportowym w przewidzianym na 2016 „drogowym pakiecie legislacyjnym” - zapowiedziała komisarz Bulc.
Protokół z posiedzenia
Warunki zatrudnienia, w tym minimalne stawki wynagrodzenia obowiązujące transporcie drogowym - Zgodność niemieckich przepisów z europejskim prawem dotyczącym płacy minimalnej w sektorze transportu (debata)
Pytanie wymagające odpowiedzi ustnej (O-000019/2015), które skierowała Marita Ulvskog, w imieniu komisji EMPL, do Komisji: Warunki zatrudnienia, w tym minimalne stawki wynagrodzenia w sektorze transportowym (2015/2571(RSP)) (B6-0106/2015)
Oświadczenie Komisji: Zgodność niemieckich przepisów z europejskim prawem dotyczącym płacy minimalnej w sektorze transportu (2015/2620(RSP))
Marita Ulvskog (autorka) rozwinęła pytanie.
PRZEWODNICTWO: Ramón Luis VALCÁRCEL Wiceprzewodniczący
Violeta Bulc (członkini Komisji) odpowiedziała na pytanie.
Głos zabrali: David Casa w imieniu grupy PPE, Jutta Steinruck w imieniu grupy S&D, Richard Sulík w imieniu grupy ECR, Martina Dlabajová w imieniu grupy ALDE, Patrick Le Hyaric w imieniu grupy GUE/NGL, Terry Reintke w imieniu grupy Verts/ALE, Laura Agea w imieniu grupy EFDD, Vicky Maeijer niezrzeszona, Marian-Jean Marinescu, Bogusław Liberadzki, który odpowiedział również na pytanie zadane przez podniesienie niebieskiej kartki przez Istvána Ujhelyia, Tomasz Piotr Poręba, Gesine Meissner, która odpowiedziała również na pytanie zadane przez podniesienie niebieskiej kartki przez Ismaila Ertuga, Tania González Peñas, Karima Delli, która odpowiedziała również na pytanie zadane przez podniesienie niebieskiej kartki przez Ivana Jakovčića, Peter Lundgren, Lampros Fountoulis, Wim van de Camp, który odpowiedział również na pytanie zadane przez podniesienie niebieskiej kartki przez Joségo Inácia Farię, Vilija Blinkevičiūtė, Anthea McIntyre, która odpowiedziała również na pytanie zadane przez podniesienie niebieskiej kartki przez Bronisa Ropė, Ulla Tørnæs, która odpowiedziała również na pytanie zadane przez podniesienie niebieskiej kartki przez Michaela Cramera, Kateřina Konečná, Daniela Aiuto, Thomas Mann, który odpowiedział również na pytanie zadane przez podniesienie niebieskiej kartki przez Elżbietę Katarzynę Łukacijewską, Christine Revault D'Allonnes Bonnefoy, Anders Primdahl Vistisen, Dominique Riquet, Elisabeth Morin-Chartier, Ole Christensen, Kosma Złotowski, Danuta Jazłowiecka, Olga Sehnalová, Evžen Tošenovský, Cláudia Monteiro de Aguiar, Siôn Simon, Nikolay Barekov, Deirdre Clune, Ismail Ertug, który odpowiedział również na pytanie zadane przez podniesienie niebieskiej kartki przez Zigmantasa Balčytisa, Dawid Bohdan Jackiewicz, Sven Schulze i Georges Bach.
PRZEWODNICTWO: Ildikó GÁLL-PELCZ Wiceprzewodnicząca
Głos zabrała Anne Sander.
Zgodnie z procedurą pytań z sali głos zabrali: Andor Deli, Zigmantas Balčytis, Notis Marias, José Inácio Faria, Kostas Chrysogonos i Bronis Ropė.
Głos zabrała Violeta Bulc.
Debata została zamknięta.
Głos zabrała Elżbieta Katarzyna Łukacijewska na temat przebiegu debaty (Przewodnicząca przypomniała zasady dotyczące procedury pytań z sali).
Filtr info.
Popularne tagi
Tagi abc..
Ceny ON
Waluty
Partner strategiczny ZMPD
Należymy do
Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce
ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.
Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce
ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.