INFO:
Zaloguj się w portalu zmpd.pl
INFO:
Zarejestruj się w portalu zmpd.pl
Aktualności
Niemieckie przepisy ws. płacy minimalnej postawiły nasze firmy transportowe w trudnej sytuacji - powiedziała we wtorek (3 lutego 2015 r.) premier Ewa Kopacz. Zadeklarowała, że zawsze będzie bronić polskich przedsiębiorców i miejsc pracy. - Naszym celem jest to, aby wewnętrzna regulacja Niemiec nie miała negatywnego wpływu na rozwój polskiej gospodarki - mówiła Maria Wasiak, minister infrastruktury i rozwoju.
Ewa Kopacz w czasie konferencji prasowej odniosła się do po piątkowych rozmów ministrów pracy Polski i Niemiec w Berlinie. Ogłoszono po nich, że niemiecki rząd zawiesił obowiązujące od stycznia przepisy dot. płacy minimalnej dla kierowców ciężarówek przejeżdżających tranzytem przez Niemcy do czasu wyjaśnienia sprawy przez Komisję Europejską.
Nadinterpretacja
Jak mówiła premier, problem ten dotyczy 35 tys. polskich przedsiębiorców transportowych. - Rozporządzenia (niemieckie przepisy - red.), które w wielu przypadkach były nadinterpretowane, powodowały, że w trudnej sytuacji postawiono naszych przedsiębiorców transportowych, spowodowały niepokój nie tylko tych, którzy dzisiaj te przedsiębiorstwa prowadzą, ale również troskę rządu o miejsca pracy, które dzięki tym przedsiębiorstwom w tej chwili są zapewniane - zaznaczyła Ewa Kopacz.
- Nie tylko ochrona polskich przedsiębiorców, których zawsze będę bronić, ale też będę bronić polskich miejsc pracy, ale zawsze będę też bronić fundamentu, jakim jest jednolity rynek w Unii Europejskiej - dodała szefowa rządu.
W konferencji uczestniczyła także minister infrastruktury i rozwoju Maria Wasiak, która powiedziała: w następnym tygodniu pracę rozpoczną zespoły robocze, które mają wyjaśnić wszystkie wątpliwości, którym mamy wiele. Naszym celem jest to, aby wewnętrzna regulacja Niemiec nie miała negatywnego wpływu na rozwój polskiej gospodarki.
Minister pracy i polityki społecznej Władysław Kosiniak-Kamysz stwierdził, że powstaje koalicja państw, które skierują zapytanie do Komisji Europejskiej o zbadanie zgodności z prawem przepisów o płacy minimalnej.
- Nie chodzi o to, że Niemcy wprowadzając przepisy o minimalnym wynagrodzeniu zmieniły strukturę europejską, bo w większości państw w Unii Europejskiej ma ustanowioną płacę minimalną. Chodzi o interpretację tych przepisów. Rozciągnięcie ich aż tak szeroko i ich wpływ w szczególny sposób na rynek transportu całej UE a nie tylko polskiej branży. Niemieckie regulacje wprowadzają ogrom formalności administracyjnych dla polskich przedsiębiorców - mówił Kosiniak-Kamysz i dodał, że w Polsce i Niemczech jest inne prawo pracy.
Filtr info.
Popularne tagi
Tagi abc..
Ceny ON
Waluty
Partner strategiczny ZMPD
Należymy do
Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce
ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.
Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce
ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.