ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

News
ZMPD w Brukseli
2018-01-30

Parlament Europejski – 30 stycznia: debata o konsekwencjach zmian w prawie unijnym dla transportu



SEKCJA

We wtorek 30 stycznia 2018 r. w Parlamencie Europejskim w Brukseli odbyła się debata na temat oceny możliwych konsekwencji zmian w unijnych przepisach dotyczących transportu drogowego.


W Parlamencie Europejskim trwają intensywne prace nad określeniem stanowiska tej instytucji wobec przedstawionych w maju ub.r. przez Komisję Europejską propozycji aktów prawnych zawartych w tzw. Pakiecie Mobilności. To kolejny, kluczowy etap pracy nad przyszłym kształtem unijnych uregulowań dotyczących funkcjonowania europejskiego sektora transportu drogowego. Jest to okres wymagający od przedstawicieli przewoźników wzmożonej aktywności na arenie europejskiej oraz udziału w merytorycznej debacie, dla prezentacji na forum UE argumentów przeciw najbardziej szkodliwym pomysłom unijnych decydentów.

Jednym z ostatnich elementów kampanii lobbingowej ZMPD była prezentacja raportu nt. „Oceny możliwych konsekwencji zmian w europejskich regulacjach dla przewoźników międzynarodowego transportu drogowego rzeczy”, przygotowanego na zlecenie Zrzeszenia przez ekspertów ze Szkoły Głównej Handlowej - profesor Wojciech Paprocki, Instytutu Transportu Samochodowego - profesor Zdzisław Kordel i dr Jerzy Waśkiewicz oraz niemieckiej firmy doradczej Railistics GmbH - Kerstin Esser i Udo Sauerbrey. W seminarium, zorganizowanym 30 stycznia 2018 r. w siedzibie Parlamentu Europejskiego we współpracy z posłem do PE Kosmą Złotowskim z frakcji Europejskich Konserwatystów i Reformatorów (EKR), uczestniczyła oficjalna delegacja Zrzeszenia na czele z prezesem Janem Buczkiem.

Do udziału w wydarzeniu zaproszeni zostali m.in. posłowie do PE, attaché ds. transportu oraz przedstawiciele europejskich zrzeszeń reprezentujących sektor transportowy. Goście wysłuchali wystąpień autorów raportu, którzy w oparciu o szczegółową analizę struktury i modeli biznesowych polskich przedsiębiorstw transportowych oraz obserwowanych od lat trendów rynkowych, starali się odpowiedzieć na pytanie, jaki wpływ miałoby wdrożenie założeń Pakietu Mobilności, w tym przede wszystkim zasad delegowania, nie tylko na działalność polskich firm – w tym przede wszystkim MŚP – ale także na funkcjonowanie całej branży drogowych przewozów międzynarodowych w Europie.

W swoim wystąpieniu na początku seminarium prezes Buczek zwrócił uwagę, że Komisja Europejska oraz wspierający ją politycy z niektórych krajów Europy Zachodniej, pod przykrywką haseł o charakterze socjalnym próbują ograniczyć prawo przewoźników do korzystania z dostępu do otwartego rynku europejskiego, a polscy przedsiębiorcy stali się de facto ofiarami własnego sukcesu. Zakwestionował także zasadność wielu pomysłów dotyczących w teorii ochrony praw kierowców, a w praktyce ograniczających ich swobodę do decydowania o czasie wolnym.
 - Bezwzględny zakaz odbioru odpoczynków tygodniowych w kabinie pojazdu czy obowiązek regularnego powrotu do domu, to pomysły godzące w prawo jednostki do decydowania o swoim losie. Polscy przedsiębiorcy mają duży szacunek dla pracy kierowców oraz ich praw, ale model oparty o nakazy i zakazy nie rozwiązuje istniejących problemów, takich jak powszechne braki w infrastrukturze parkingowej, jednocześnie narażając pracowników, jak i pracodawców na dotkliwe kary finansowe. Na takie pomysły nie może być naszej zgody – podkreślił prezes Buczek.

Przyjazd do Brukseli był także okazją do szeregu dodatkowych spotkań, podczas których delegacja ZMPD miała okazję zapoznać się z postępami prac nad Pakietem oraz przedyskutować możliwości budowania strategicznych koalicji wokół poszczególnych jego elementów. Tematowi temu poświęcone były między innymi rozmowy z polskimi eurodeputowanymi – Danutą Jazłowiecką z Europejskiej Partii Ludowej oraz Bogusławem Liberadzkim, reprezentującym frakcję socjalistów. Przedstawiciele ZMPD spotkali się również z Sebastianem Barkowskim – Zastępcą Stałego Przedstawiciela RP przy UE.

Opr. ZMPD/PS

SEKCJA
SEKCJA      




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD