ZMPD - Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników DrogowychZMPD - Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników DrogowychPrzedstawicielstwo w Brukseli










ZMPDTIRBranżaSzkoleniae-SklepUsługi"Przewoźnik"OgłoszeniaKatalog FirmKontakt






  OFERTA  
Pismo branżowe "Przewoźnik" >>
Zapraszamy do czytania "Przewoźnika" na naszej stronie. Oferujemy również wygodną prenumeratę wydania papierowego.
     
SKLEP ZMPD >>
Zapraszamy do korzystania z naszej wyselekcjonowanej oferty sklepu internetowego.
  
      
Gwarancja ubezpieczeniowa
Program ubezpieczeń dedykowany dla klientów systemu viaTOLL,
dla umów z odroczoną płatnością 
     
     
Zwrot podatku VAT >>
Sekcja Serwisowa ZMPD świadczy usługę zwrotu podatku VAT zapłaconego przy zakupie oleju napędowego oraz przejazdów autostradowych
Bezpieczna giełda transportowa
Wytyczne dla przewoźników w sprawie bezpiecznego korzystania z giełd transportowych
  
Ubezpieczenia OCP i OCS >>
LUTZ ASSEKURANZ specjalizuje się w dziedzinie ubezpieczeń dla transportu, spedycji i logistyki
   
Pośrednictwo wizowe >>
Dla firm zrzeszonych w ZMPD pośrednictwo w uzyskaniu wiz dla kierowców zawodowych do Federacji Rosyjskiej oraz Republiki Białorusi
Eurobrokers >>
UBEZPIECZENIE DO LICENCJI! Specjalna, tania oferta dla członków ZMPD, sprawdź tutaj.
   


  Wiadomości dnia  

Co dla transportu oznaczać będzie Brexit?

W poniedziałek 20 listopada 2017 r. w brukselskiej siedzibie przedstawicielstwa IRU odbyło się spotkanie grupy TASK Force IRU ds. Brexitu. W wydarzeniu z m.in. udziałem przedstawicieli przewoźników, Komisji Europejskiej i  grupy Task Force 50 zajmującej się negocjacjami w sprawie Brexitu wzięło udział także ZMPD.

W 2019 r. Wielka Brytania ma stać się dla Unii Europejskiej państwem ,,trzecim”, co rodzi wiele prawnych problemów. Dlatego też, zdaniem uczestników spotkania, powinny być wzięte pod uwagę odpowiednio długie okresy przejściowe.

Przedstawiciele stowarzyszeń przewoźników podkreślali, że ewentualne niepowodzenie w negocjacjach dotyczących opuszczenia Unii Europejskiej przez Wielką Brytanię doprowadzi do chaosu i blokady w transporcie między Zjednoczonym Królestwem a krajami należącymi do UE. Pojawienie się granicy między Francją i Wielką Brytanią oraz między Irlandią a Irlandią Północną spowoduje poważne utrudnienia m.in. w przekraczaniu kanału La Manche. Przewoźnicy wyrażali również zaniepokojenie związane z ewentualnym ograniczeniem dostępu do rynków, stanem infrastruktury granicznej, a także sprawami podatkowymi czy też uznawaniem kwalifikacji zawodowych.

Zaproszeni na spotkanie przedstawiciele brytyjskiego rządu podkreślali otwartość na rozmowy, deklarując zrozumienie potrzeb przewoźników. Z drugiej strony nie byli w stanie określić zasad, na jakich będzie możliwe wykonywanie przewozów do i z Wielkiej Brytanii po Brexicie. Przedstawiciele KE informowali, że mimo wielu sesji negocjacyjnych, nadal jest bardzo daleko do rozstrzygnięć w kwestii szczegółów opuszczenia UE przez Wielką Brytanię.

Uczestnikami spotkania, poza ZMPD, byli także przedstawiciele krajowych stowarzyszeń przewoźników z Niemiec, Francji, Danii, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Holandii i Belgii.

Opr. ZMPD/DT/TM

     
   « powrót

facebook.com/ZMPDwPolsce
youtube.com/user/ZMPD
e-sklep ZMPD
Mercedes-Benz Trucker Academy
 
HUSSAR  ANGELS
TRANSPASS
 
bezpłatne szkolenia
Opłaty drogowe na Węgrzech z ZMPD
ograniczenia 2016
ZMPD planer



Regulamin   |    Mapa serwisu   |    Adobe Reader   |    Reklama   |    Wszystkich wejść: 6114682    Partner - giełda transportowa TimoCom