ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

News
2017-08-23

Macronowi udało się rozbić Grupę Wyszehradzką



SEKCJA

Francuski prezydent podczas politycznej podróży po krajach Europy Środkowo-Wschodniej zdołał rozbić solidarność Wyszehradzkiej Czwórki w fundamentalnej dla Polski sprawie zaostrzenia przepisów UE o delegowaniu pracowników.

Emmanuel Macron zdobył poparcie Czech, Słowacji i Bułgarii dla zmiany kontrowersyjnej dyrektywy, zaś Rumuni zapowiedzieli, że są gotowi w tej sprawie na kompromis.

Poparcie dla francuskich zmian krajów naszego regionu praktyce przesądza o przegłosowaniu reformy w Radzie UE na przełomie września i października. Macron chce, aby czas delegowania pracowników został skrócony z 36 do 12 miesięcy oraz aby zostali objęci całością świadczeń socjalnych obowiązujących w danym kraju i tu płacili podatki. Na razie musza zasadniczo jedynie otrzymywać pensję minimalną obowiązującą w danym kraju.

Stawka dla naszego kraju jest bardzo duża. Żaden kraj Unii nie wysyła tylu pracowników delegowanych co Polska; najwięcej do Niemiec i – potem – do Francji. Dlatego, zdaniem źródeł dyplomatycznych, Polska będzie szukała porozumienia z Francuzami, aby wypracować kompromisowe rozwiązanie. Sygnalizuje się m.in. możliwość wyjścia naprzeciw postulatom Paryża w zamian za utrzymanie większości dotychczasowych praw firm spedycyjnych.

Więcej w Rzeczpospolitej z 28 sierpnia 2017 r.


Zdaniem czeskiego dziennika „Lidove Noviny” premier Bohuslav Sobotka poszedł na ustępstwa wobec Francji w zamian za obietnicę, że Paryż przestanie popierać niemiecki pomysł włączenia obowiązkowego mechanizmu rozlokowania uchodźców w UE. Premier Słowacji Robert Fico miał z kolei wybrać w sporze o pracowników delegowanych stronę Francji za obietnicę, że jego kraj będzie włączony na pełnych prawach do lansowanego przez Macrona projektu pogłębienia strefy euro. Prezydent Francji oświadczył w Austrii, że unijna dyrektywa o pracownikach delegowanych jest „zdradą europejskiego ducha”.

24 sierpnia prezydent Macron odwiedził Rumunię. W Bukareszcie nie odniósł już takiego sukcesu jak w Salzburgu. Prezydent Rumunii Klaus Iohannis powiedział tylko, że kontrowersyjna dyrektywa powinna zostać „ulepszona”, ale uznał, że tak samo uzasadnione są obawy Francuzów przed „dumpingiem socjalnym”, co pragnienie obywateli biedniejszych krajów Unii pracy w bogatszych krajach Zachodu.

W piątek 25 sierpnia 2017 r. Macron spotkał się w Warnie z prezydentem Bułgarii Rumenem Radewem.

Zdaniem agencji Reutersa polski rząd, który nie zgadza się z zapisami dyrektywy, chciał, by prezydent Macron przyjechał do Warszawy by rozmawiać o pracownikach delegowanych, lecz spotkał się z odmową.

W opinii publicystów Gazety Wyborczej negocjacje w sprawie pracowników delegowanych mogą mieć jeszcze różne zwroty i mogą prowadzić do rozmaitych kompromisów w różnych konstelacjach. Np. Polska, Rumunia i Bułgaria mogą liczyć na sojusz z Hiszpanią i Portugalią w sprawie kierowców ciężarówek i firm przewozowych.

Zdaniem "Rzeczpospolitej", jest duże prawdopodobieństwo, że uda się zablokować ofensywę Francuzów, jeśli chodzi o zasady świadczenia usług transportowych. Prezydent Macron chce, by już po trzech dniach pracy w Unii kierowcy delegowani mieli taką samą pensję jak w kraju, w którym świadczą usługę. To oznaczałoby bankructwo większości spedytorów z Europy Środkowej, którzy kontrolują jedną czwartą floty transportowej Wspólnoty.

Podczas polsko-hiszpańskich konsultacji premier Mariano Rajoy powiedział, że „limit trzech dni nie ma sensu”. Gdyby więc Madryt stanął na czele koalicji krajów, które chcą w tej dziedzinie utrzymać obecne zasady, szansa na sukces byłaby o wiele większa niż w przypadku przejęcia przywództwa przez izolowaną w Unii Polskę.

W ubiegłym roku Komisja Europejska przedstawiła propozycję nowelizacji dyrektywy z 1996 r. w sprawie delegowania pracowników w UE. Najważniejszą proponowaną zmianą jest wprowadzenie zasady równej płacy za tę samą pracę w tym samym miejscu. Oznacza to, że pracownik wysłany przez pracodawcę tymczasowo do pracy w innym kraju UE miałby zarabiać tyle, co pracownik lokalny za tę samą pracę. To uderzyłoby przede wszystkim w Polskę, z której pochodzi najwięcej pracowników delegowanych – blisko pół miliona osób.

Więcej w Rzeczpospolitej z 28 sierpnia 2017 r.

Więcej w Rzeczpospolitej z 25 sierpnia 2017 r.

Więcej na www.gazetaprawna.pl

Więcej na www.wyborcza.pl

Więcej na www.tvn24.pl

Więcej na www.bankier.pl

     
# Tagi użyte w informacji:
pakiet mobilnościLoi Macronprezydent Macron




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD