ZMPD - Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników DrogowychZMPD - Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników DrogowychPrzedstawicielstwo w Brukseli










ZMPDTIRBranżaSzkoleniae-SklepUsługi"Przewoźnik"OgłoszeniaKatalog FirmKontakt






  OFERTA  
Pismo branżowe "Przewoźnik" >>
Zapraszamy do czytania "Przewoźnika" na naszej stronie. Oferujemy również wygodną prenumeratę wydania papierowego.
     
SKLEP ZMPD >>
Zapraszamy do korzystania z naszej wyselekcjonowanej oferty sklepu internetowego.
  
      
Gwarancja ubezpieczeniowa
Program ubezpieczeń dedykowany dla klientów systemu viaTOLL,
dla umów z odroczoną płatnością 
     
     
Zwrot podatku VAT >>
Sekcja Serwisowa ZMPD świadczy usługę zwrotu podatku VAT zapłaconego przy zakupie oleju napędowego oraz przejazdów autostradowych
Bezpieczna giełda transportowa
Wytyczne dla przewoźników w sprawie bezpiecznego korzystania z giełd transportowych
  
Ubezpieczenia OCP i OCS >>
LUTZ ASSEKURANZ specjalizuje się w dziedzinie ubezpieczeń dla transportu, spedycji i logistyki
   
Pośrednictwo wizowe >>
Dla firm zrzeszonych w ZMPD pośrednictwo w uzyskaniu wiz dla kierowców zawodowych do Federacji Rosyjskiej oraz Republiki Białorusi
Eurobrokers >>
UBEZPIECZENIE DO LICENCJI! Specjalna, tania oferta dla członków ZMPD, sprawdź tutaj.
   


  Wiadomości dnia  

Propozycje Pakietu Mobilności: szczegóły projektu

31 maja 2017 r. Komisja Europejska przedstawiła projekt Pakietu Mobilności. Przepisy w nim zawarte stanowią poważne zagrożenie dla przyszłości branży w Polsce i prawidłowego funkcjonowania przedsiębiorstw transportowych w wielu innych krajach Unii Europejskiej.

Szczegóły propozycji KE

3 dni – delegowanie

Cały drogowy transport międzynarodowy (z wyjątkiem tranzytu) ma być objęty zasadami delegowania pracowników. Stosowanie tych przepisów ma następować NIE od momentu przekroczenia granicy, „tylko” po upływie 3 dni pobytu w danym państwie członkowskim. Próg ten będzie liczony w skali miesiąca (dni będą się kumulować), a po jego przekroczeniu delegowanie ma objąć cały okres (nie będzie wyłączenia nawet tych 3 dni). Sumowany ma być nie tylko czas kierowania pojazdem, ale także okres innej pracy, oczekiwania i odpoczynku. Procedura samego delegowania ma zostać uproszczona – wymagana byłaby prosta notyfikacja bez konieczności tłumaczenia dokumentów na język każdego kraju czy posiadania przedstawiciela w kraju wykonywania operacji.

5 dni - kabotaż

Kabotaż ma być w pełni objęty zasadami delegowania, jako praca wykonywana w całości w innym kraju. Nie byłoby ograniczeń ilości operacji (obecnie 3 operacje), jednak czas na realizację kabotażu skrócono do 5 dni (obecnie 7 dni). Ponadto Komisja chce wprowadzić minimalne, procentowe progi obowiązkowych kontroli operacji kabotażowych w danym kraju.
 
2-3-4 - odpoczynek tygodniowy

Komisja przyjęła, że w 4-tygodniowym okresie rozliczeniowym kierowca może odebrać po sobie maksymalnie 2 skrócone odpoczynki tygodniowe, które w ciągu 3 tygodni muszą być skompensowane i dodane do regularnego odpoczynku. Regularny odpoczynek tygodniowy nie może być odebrany w kabinie pojazdu, a pracodawca jest zobowiązany zapewnić kierowcy odpowiednie miejsce do odpoczynku w przypadku, kiedy nie może być on odebrany w wybranym przez kierowcę prywatnym miejscu. Pracodawca jest zobligowany do takiej organizacji pracy kierowcy, aby mógł on powrócić do domu na odpoczynek tygodniowy przynajmniej raz w ciągu 3 następujących po sobie tygodni.

Letter-box

Komisja Europejska zamierza wyeliminować z rynku firmy - „skrzynki pocztowe”, przez przyjęcie nowych kryteriów dla siedziby przedsiębiorstwa. KE chce wymagać jasnego powiązanie pomiędzy siedzibą firmy a jej faktyczną i ciągłą działalnością gospodarczą w kraju rejestracji, proporcjonalnym zatrudnianiem pracowników czy przechowywaniem odpowiednich dokumentów w siedzibie. Poprawiona ma być także współpraca krajów członkowskich w zakresie wykrywania nadużyć.

Przypominamy stanowisko ZMPD  , w którym jednoznacznie stwierdzamy, że obecna polityka Komisji jest sprzeczna z deklarowaną w Białej Księdze Transportu liberalizacją rynku transportowego. Takie działania nie będą akceptowane przez nasz kraj i naszych przedsiębiorców. 
    
Więcej informacji

     
   « powrót

facebook.com/ZMPDwPolsce
youtube.com/user/ZMPD
e-sklep ZMPD
mercedes
 
HUSSAR  ANGELS
TRANSPASS
 
bezpłatne szkolenia
Opłaty drogowe na Węgrzech z ZMPD
ograniczenia 2016
ZMPD planer



Regulamin   |    Mapa serwisu   |    Adobe Reader   |    Reklama   |    Wszystkich wejść: 5716954    Partner - giełda transportowa TimoCom