ZMPD - Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników DrogowychZMPD - Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników DrogowychPrzedstawicielstwo w Brukseli










ZMPDTIRBranżaSzkoleniae-SklepUsługi"Przewoźnik"OgłoszeniaKatalog FirmKontakt






  OFERTA  
Pismo branżowe "Przewoźnik" >>
Zapraszamy do czytania "Przewoźnika" na naszej stronie. Oferujemy również wygodną prenumeratę wydania papierowego.
     
SKLEP ZMPD >>
Zapraszamy do korzystania z naszej wyselekcjonowanej oferty sklepu internetowego.
  
      
Gwarancja ubezpieczeniowa
Program ubezpieczeń dedykowany dla klientów systemu viaTOLL,
dla umów z odroczoną płatnością 
     
     
Zwrot podatku VAT >>
Sekcja Serwisowa ZMPD świadczy usługę zwrotu podatku VAT zapłaconego przy zakupie oleju napędowego oraz przejazdów autostradowych
Bezpieczna giełda transportowa
Wytyczne dla przewoźników w sprawie bezpiecznego korzystania z giełd transportowych
  
Ubezpieczenia OCP i OCS >>
LUTZ ASSEKURANZ specjalizuje się w dziedzinie ubezpieczeń dla transportu, spedycji i logistyki
   
Pośrednictwo wizowe >>
Dla firm zrzeszonych w ZMPD pośrednictwo w uzyskaniu wiz dla kierowców zawodowych do Federacji Rosyjskiej oraz Republiki Białorusi
Eurobrokers >>
UBEZPIECZENIE DO LICENCJI! Specjalna, tania oferta dla członków ZMPD, sprawdź tutaj.
   


  Wiadomości dnia  

Jan Buczek: koniec z pisaniem pism - czas na radykalne działania

Przedstawione w środę 31 maja 2017 r. propozycje Komisji Europejskiej dotyczące Pakietu Mobilności wywołały oburzenie polskich przewoźników. ZMPD przedstawiło swoją opinię na ten temat podczas czwartkowego briefingu z udziałem prezesa Zrzeszenia Jana Buczka.

Polscy przedsiębiorcy zdecydowanie protestują przeciwko temu, by jakakolwiek gra wyborcza w jakimkolwiek kraju UE była przyczyną zmiany zasad funkcjonowania unijnej gospodarki. Tymczasem Komisja Europejska bez żadnego uzgodnienia chce zaimplementować niemieckie rozwiązania, które bronią dostępu do tamtejszego rynku. Nie ma zgody na zmianę z dnia na dzień reguł gry. A te, które z akceptacją KE próbują narzucić Niemcy, są dla polskich przewoźników nie do przyjęcia.

– Jesteśmy bardzo zaniepokojeni faktem, że Komisja Europejska, którą do tej pory uważaliśmy za stróża porządku w Unii Europejskiej, zamiast zrobić wszystko, by zasady gry były dla wszystkich jednakowe, gotowa jest ulec presji bogatych państw „starej” Unii – powiedział prezes ZMPD Jan Buczek. – Byliśmy przekonani, że w taki sam sposób KE zareaguje na pomysły niemieckiej i francuskiej administracji. Tymczasem okazało się, że w imię ratowania niezrozumiałych dla nas politycznych interesów, poświęca się międzynarodowy transport, czyli de facto polskich przewoźników – powiedział prezes Zrzeszenia. – Politycy niektórych państw przed wyborami w swoich krajach, chcąc przypodobać się wyborcom, robią wszystko co możliwe, by usunąć nas z rynku, a Komisja temu przyklaskuje. Gdzie w tym wszystkim jest fundament, na którym została zbudowana zjednoczona Europa, czyli swobodny przepływ usług?– dodał prezes Buczek.

Prezes ZMPD przypomniał, że rentowność w międzynarodowym transporcie drogowym wynosi ok. 1,5 procenta (choć wielu przedsiębiorców działa poniżej tego progu) i jakikolwiek wzrost obciążeń spowoduje natychmiastowe wypadnięcie z rynku. Podkreślił, że koszty inwestycji w każde miejsce pracy wynosi ok. pół miliona złotych na jedno stanowisko. – To nie są tylko nasze pieniądze. Finansowanie odbywa się głównie za pomocą kredytów lub leasingów. Po wprowadzeniu proponowanych zmian, które radykalnie ograniczą nasze zyski, natychmiast odezwą się banki, żądając od nas spłaty kolejnych rat. To będzie dla branży prawdziwy dramat – dodał Jan Buczek. Przypomniał jednocześnie, że międzynarodowy transport drogowy wykonywany jest w oparciu o bardzo precyzyjne przepisy i umowy bilateralne. Mimo to polscy przewoźnicy są gotowi do negocjowania, lecz nie do drastycznej zmiany reguł z dnia na dzień. Przykładem może być propozycja trzech dni, po upływie których kierowca ma być objęty przepisami o delegowaniu. Kompromisowym rozwiązaniem mogło być siedem dni, zwłaszcza jeśli weźmie się pod uwagę konieczność oczekiwania na rozładunek i załadunek towaru.  – A co w przypadku, kiedy zepsuje się ciężarówka? Czy wtedy polski kierowca też będzie podlegał przepisom o delegowaniu? – zadał retoryczne pytanie prezes Buczek. – Nie chcemy takiej Unii, w której jedni mogą więcej, drudzy mogą mniej. Mamy już dość pisania pism, bo Komisja Europejska traktuje nas niepoważnie. Dlatego też jesteśmy zmuszeni do ostrej reakcji i domagania się swoich praw – dodał prezes ZMPD. Zapowiedział na 8 czerwca spotkanie w Brukseli  przedstawicieli organizacji przewoźników z krajów, które nie zgadzają się na przedstawione propozycje. Wtedy też powinny zapaść decyzje co do dalszych działań protestacyjnych.

Prezes Buczek podczas briefingu podziękował komisarz Elżbiecie Bieńkowskiej za odwagę i zdanie odrębne wobec propozycji Pakietu Mobilności, co jest sytuacją bez precedensu w historii Komisji Europejskiej. Podkreślił także jednoznaczne, nieugięte stanowisko polskiego rządu.

Informacja ZMPD. Opr. PG

Jeżeli wystąpił problem z odtwarzaniem filmu zamieszczonego wyżej, należy kliknąć na miniaturę dostępną po lewej stronie.
     
   « powrót

facebook.com/ZMPDwPolsce
youtube.com/user/ZMPD
e-sklep ZMPD
mercedes
 
HUSSAR  ANGELS
TRANSPASS
 
TransPoland
bezpłatne szkolenia
Opłaty drogowe na Węgrzech z ZMPD
ograniczenia 2016
ZMPD planer



Regulamin   |    Mapa serwisu   |    Adobe Reader   |    Reklama   |    Wszystkich wejść: 5858830    Partner - giełda transportowa TimoCom