ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

News
Pakiet mobilności
2017-05-30

Komisja Europejska jutro przedstawi projekt Pakietu Mobilności



SEKCJA

Szkolenie kierowców, limity i warunki dostępu do zezwoleń oraz prace Komisji Europejskiej nad uregulowaniami dotyczącymi kwestii socjalnych w transporcie drogowym stanowiły trzon dyskusji podczas kolejnego Forum Transportu Drogowego, które odbyło się 19 kwietnia 2017 r. w siedzibie Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce.

– Cieszy nas fakt, że szkoły znów mogą kształcić młodych ludzi w zawodzie kierowca-mechanik. Niestety nie mamy powodów o pełnego zadowolenia, bowiem ciągle nie możemy uzyskać możliwości uczenia na prawo jazdy kat. C oraz C+E. Jednak na tym poziomie potrzebne jest wsparcie i osobiste zaangażowanie ministra infrastruktury i budownictwa – powiedział prezes ZMPD Jan Buczek, podkreślając przy tym zaangażowanie OZPTD w walce o przywrócenie tego zawodu do szkół. Prezes OZPTD Piotr  Litwiński zwrócił uwagę na fakt, że szkolenie na prawo jazdy kat. B nie jest dla młodych ludzi specjalną zachętą do podejmowania nauki w klasach o profilu kierowca-mechanik. – Kategorię B każdy sobie zrobi na swój koszt. Z prawem jazdy kat. C jest inaczej. Zdany egzamin powoduje, że ma się już zawód w ręku – powiedział Piotr Litwiński. – Pierwszy krok został zrobiony, lecz naszym celem jest doprowadzenie do tego, by w szkołach branżowych I stopnia młodzi ludzie mogli uzyskać prawo jazdy kat. C – powiedział z kolei Euzebiusz Gawrysiuk. Podobnego zdania był Sławomir Jeneralski, który przypomniał działania ZMPD mające na celu przywrócenie szkolenia zawodowych kierowców w szkołach i inicjatywy Zrzeszenia na rozwiązanie problemów związanych z tą kwestią. – Przewoźnicy nie będą się angażować w działania dotyczące zdobywania jedynie prawa jazdy kat. B – powiedział Jeneralski, zwracając się do obecnego na Forum wiceministra infrastruktury i budownictwa Jerzego Szmita.

 

SEKCJA

Już jutro (31 maja 2017 r.) Komisja Europejska przedstawi projekt Pakietu Mobilności.

Jest to dokument niezwykle istotny dla międzynarodowego transportu drogowego. Jego znaczenie jest tym większe, że w ostatnich 2 latach nasiliły się działania protekcjonistyczne niektórych państw "starej" Unii, prowadząc do wyraźnego podziału na zwolenników i przeciwników takich działań. Ten podział nie przebiega na linii Wschód - Zachód, bowiem w gronie przeciwników łamania zasad wolnego unijnego rynku są też kraje dłużej funkcjonujące we Wspólnocie Europejskiej.

Pakiet Mobilności będzie podlegał dalszemu procedowaniu przez kolejne organy UE - Parlament i Radę.

O tych problemach informuje przedstawiciel ZMPD w Brukseli Piotr Szymański, na co dzień obserwujący działania dotyczące polskiej branży transportu drogowego.

SEKCJA
SEKCJA

Jeżeli wystąpił problem z odtwarzaniem filmu zamieszczonego wyżej, należy kliknąć na miniaturę dostępną po lewej stronie.

SEKCJA


Prezes ZMPD Jan Buczek: Zachód boi się otwartej konkurencji 
 
Komisja Europejska przygotowuje przepisy dotyczące transportu w Unii Europejskiej. W ramach nowelizacji KE planuje m.in. uregulować kwestie pracy kierowców w transporcie międzynarodowym.

Bruksela chce, by kierowcy wykonujący przewozy w transporcie międzynarodowym mogli być obejmowani regułami płacy minimalnej określonego kraju po przekroczeniu określonej liczby dni w miesiącu, jakie spędzą w danym kraju członkowskim.

(…) "To jest fatalne. Zmiana reguł gry w jej trakcie nigdy nie jest dobra dla przejrzystej i rzetelnej konkurencji" - powiedział prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce Jan Buczek.

     




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD