INFO:
Zaloguj się w portalu zmpd.pl
INFO:
Zarejestruj się w portalu zmpd.pl
Aktualności
Szkolenie kierowców, limity i warunki dostępu do zezwoleń oraz prace Komisji Europejskiej nad uregulowaniami dotyczącymi kwestii socjalnych w transporcie drogowym stanowiły trzon dyskusji podczas kolejnego Forum Transportu Drogowego, które odbyło się 19 kwietnia 2017 r. w siedzibie Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce.
– Cieszy nas fakt, że szkoły znów mogą kształcić młodych ludzi w zawodzie kierowca-mechanik. Niestety nie mamy powodów o pełnego zadowolenia, bowiem ciągle nie możemy uzyskać możliwości uczenia na prawo jazdy kat. C oraz C+E. Jednak na tym poziomie potrzebne jest wsparcie i osobiste zaangażowanie ministra infrastruktury i budownictwa – powiedział prezes ZMPD Jan Buczek, podkreślając przy tym zaangażowanie OZPTD w walce o przywrócenie tego zawodu do szkół. Prezes OZPTD Piotr Litwiński zwrócił uwagę na fakt, że szkolenie na prawo jazdy kat. B nie jest dla młodych ludzi specjalną zachętą do podejmowania nauki w klasach o profilu kierowca-mechanik. – Kategorię B każdy sobie zrobi na swój koszt. Z prawem jazdy kat. C jest inaczej. Zdany egzamin powoduje, że ma się już zawód w ręku – powiedział Piotr Litwiński. – Pierwszy krok został zrobiony, lecz naszym celem jest doprowadzenie do tego, by w szkołach branżowych I stopnia młodzi ludzie mogli uzyskać prawo jazdy kat. C – powiedział z kolei Euzebiusz Gawrysiuk. Podobnego zdania był Sławomir Jeneralski, który przypomniał działania ZMPD mające na celu przywrócenie szkolenia zawodowych kierowców w szkołach i inicjatywy Zrzeszenia na rozwiązanie problemów związanych z tą kwestią. – Przewoźnicy nie będą się angażować w działania dotyczące zdobywania jedynie prawa jazdy kat. B – powiedział Jeneralski, zwracając się do obecnego na Forum wiceministra infrastruktury i budownictwa Jerzego Szmita.
Już jutro (31 maja 2017 r.) Komisja Europejska przedstawi projekt Pakietu Mobilności.
Jest to dokument niezwykle istotny dla międzynarodowego transportu drogowego. Jego znaczenie jest tym większe, że w ostatnich 2 latach nasiliły się działania protekcjonistyczne niektórych państw "starej" Unii, prowadząc do wyraźnego podziału na zwolenników i przeciwników takich działań. Ten podział nie przebiega na linii Wschód - Zachód, bowiem w gronie przeciwników łamania zasad wolnego unijnego rynku są też kraje dłużej funkcjonujące we Wspólnocie Europejskiej.
Pakiet Mobilności będzie podlegał dalszemu procedowaniu przez kolejne organy UE - Parlament i Radę.
O tych problemach informuje przedstawiciel ZMPD w Brukseli Piotr Szymański, na co dzień obserwujący działania dotyczące polskiej branży transportu drogowego.
Prezes ZMPD Jan Buczek: Zachód boi się otwartej konkurencji
Komisja Europejska przygotowuje przepisy dotyczące transportu w Unii Europejskiej. W ramach nowelizacji KE planuje m.in. uregulować kwestie pracy kierowców w transporcie międzynarodowym.
Bruksela chce, by kierowcy wykonujący przewozy w transporcie międzynarodowym mogli być obejmowani regułami płacy minimalnej określonego kraju po przekroczeniu określonej liczby dni w miesiącu, jakie spędzą w danym kraju członkowskim.
(…) "To jest fatalne. Zmiana reguł gry w jej trakcie nigdy nie jest dobra dla przejrzystej i rzetelnej konkurencji" - powiedział prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce Jan Buczek.
Filtr info.
Popularne tagi
Tagi abc..
Ceny ON
Waluty
Partner strategiczny ZMPD
Należymy do
Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce
ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.
Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce
ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.