ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

News
2017-05-19

Parlament Europejski przyjął rezolucję na temat przyszłości transportu drogowego w UE



SEKCJA

Podczas Sesji Plenarnej w Strasburgu 18 maja 2017 r. Parlament Europejski przyjął rezolucję poświęconą reformie europejskiej polityki w obszarze transportu drogowego. Dokument ten nie ma charakteru wiążącego aktu prawnego, ale stanowi ważny głos w debacie poprzedzającej prezentację przez Komisję Europejską pod koniec maja założeń Pakietu Mobilności.

Zawarte w rezolucji postulaty mają raczej ogólny charakter i nie zawierają sformułowań nawołujących jednoznacznie do przyjęcia rozwiązań, które skutkowałyby ograniczeniem dostępu do rynku UE dla przewoźników z krajów „nowej” Unii. Jednocześnie jednak można znaleźć w niej zapisy wskazujące, iż takie próby zostaną podjęte w przyszłości – postulowana jest m.in. potrzeba określenia zwyczajowego miejsca świadczenia pracy przez kierowcę czy doprecyzowania zasad stosowania dyrektywy o delegowaniu w transporcie.

W przyjętym dokumencie Parlament wzywa Komisję Europejską do pilnego zaprezentowania propozycji Pakietu Mobilności jako narzędzia służącego rozwiązaniu licznych problemów, z jakimi zmaga się obecnie branża, przypominając równocześnie, iż powinna ona także niezwłocznie zakończyć postępowania wobec niektórych krajów UE (Niemcy, Francja, Austria) w zakresie niezgodności ich wewnętrznych przepisów dotyczących transportu międzynarodowego z prawem unijnym. Wiele uwagi poświęcone zostało także kwestiom opłat drogowych – zgodnie z zasadami „zanieczyszczający płaci” i „użytkownik płaci” – oraz bezpieczeństwu na drodze.

W sprawach o charakterze socjalnym, poza wyjaśnieniem zasad stosowania dyrektywy o delegowaniu dla transportu międzynarodowego, PE wzywa także Komisję do poprawy egzekwowania prawa, przy jednoczesnym wprowadzeniu niezbędnych uproszczeń, szczególnie ważnych dla MŚP. Parlament mówi także o potrzebie ochrony praw kierowców, poprawy warunków ich pracy oraz konieczności zachowania równowagi między życiem prywatnym i zawodowym. Jednocześnie posłowie sygnalizują potrzebę większej elastyczności czasu pracy i odpoczynku oraz konieczność poprawy w zakresie dostępnej infrastruktury przy autostradach (np. bezpieczne parkingi).

Podczas debaty aktywni byli polscy eurodeputowani. Kosma Złotowski zaapelował o zapewnienie swobody prowadzenia usług w UE i podkreślił wiarę w to, że pakiet będzie krokiem ku wspólnemu rynkowi, a nie przeciw niemu. Jego zdaniem wszystkim leży na sercu interes kierowców oraz walka z nadużyciami, ale stygmatyzowanie firm z Europy Środkowo-Wschodniej nie buduje jedności Europy.

Bogusław Liberadzki podkreślił z kolei, że transport drogowy to kluczowy element europejskiego systemu mobilności. Tymczasem KE wykazała się całkowitą bezczynnością wobec takich praktyk jak MiLoG czy Loi Macron, które szkodzą temu sektorowi.

Zdaniem Elżbiety Łukacijewskiej pod hasłami walki z dumpingiem społecznym kryje się po prostu pomysł na walkę z konkurencją. Różnice gospodarcze w rozwoju Europy powodują, że w różnych sektorach różne państwa zostają rynkowymi liderami i jest to zjawisko naturalne. Oczywiście należy walczyć z nadużyciami ale nie można traktować tego jako okazję do wprowadzania rozwiązań protekcjonistycznych i biurokracji.

Transport jest nierozerwalnym elementem wolnego rynku - zauważyła Danuta Jazłowiecka. Tymczasem proponowane zmiany polegające na objęciu go delegowaniem nie uwzględniają jej zdaniem specyfiki tego sektora. Jak bowiem określić kraj w którym zwyczajowo świadczona jest praca, w jaki sposób wyliczać wynagrodzenie, prowadzić notyfikacje operacji czy przechowywać dokumenty? - Od Komisji powinniśmy oczekiwać zarówno ochrony pracowników, jak i wspierania dalszego rozwoju firm. Tymczasem czekamy już 2,5 roku na decyzję w sprawie prawodawstwa niemieckiego - powiedziała Jazłowiecka.

Informacja własna, oprac. PS


SEKCJA

ZMPD składa podziękowania polskim posłom do Parlamentu Europejskiego za merytoryczne wystąpienia na sesji PE w Strasburgu, która dotyczyła rezolucji poświęconej reformie europejskiej polityki w obszarze transportu drogowego.

W pełni podzielamy krytycyzm wobec działań Komisji Europejskiej, a raczej ich braku, związanych z wprowadzeniem płacy minimalnej we Francji i w Niemczech, która miałaby objąć także kierowców polskich firm transportowych. Pakiet Mobilności zawiera wiele niebezpiecznych dla branży międzynarodowego transportu drogowego zapisów, które – jeśli zostaną przyjęte – mogą na wiele lat pogrążyć tę ważną gałąź polskiej gospodarki.

Mając to na uwadze, Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce od wielu miesięcy nie ustaje w protestach, zarówno w kraju, jak i za granicą, w obronie polskich przedsiębiorców. Prezes ZMPD Jan Buczek przypomina, że zbudowaliśmy koalicję kilkunastu zrzeszeń z krajów „starej” Unii Europejskiej oraz otworzyliśmy Przedstawicielstwo ZMPD w Brukseli, by z jednej strony mieć większy wpływ na podejmowane tam decyzje, z drugiej – by uzupełniać działania realizowane przez polskich europosłów w Parlamencie Europejskim.

SEKCJA

#NazwaPobierz
1Pismo do posłanki Danuty Jazłowieckiejpobierz PDF
2Pismo do posłanki Elżbiety Łukacijewskiejpobierz PDF
3Pismo do posła Bogusława Liberadzkiegopobierz PDF
4Pismo do posła Kosmy Złotowskiegopobierz PDF
     




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD