ZMPD - Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników DrogowychZMPD - Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników DrogowychPrzedstawicielstwo w Brukseli










ZMPDTIRBranżaSzkoleniae-SklepUsługi"Przewoźnik"OgłoszeniaKatalog FirmKontakt






  OFERTA  
Pismo branżowe "Przewoźnik" >>
Zapraszamy do czytania "Przewoźnika" na naszej stronie. Oferujemy również wygodną prenumeratę wydania papierowego.
     
SKLEP ZMPD >>
Zapraszamy do korzystania z naszej wyselekcjonowanej oferty sklepu internetowego.
  
      
Gwarancja ubezpieczeniowa
Program ubezpieczeń dedykowany dla klientów systemu viaTOLL,
dla umów z odroczoną płatnością 
     
     
Zwrot podatku VAT >>
Sekcja Serwisowa ZMPD świadczy usługę zwrotu podatku VAT zapłaconego przy zakupie oleju napędowego oraz przejazdów autostradowych
Bezpieczna giełda transportowa
Wytyczne dla przewoźników w sprawie bezpiecznego korzystania z giełd transportowych
  
Ubezpieczenia OCP i OCS >>
LUTZ ASSEKURANZ specjalizuje się w dziedzinie ubezpieczeń dla transportu, spedycji i logistyki
   
Pośrednictwo wizowe >>
Dla firm zrzeszonych w ZMPD pośrednictwo w uzyskaniu wiz dla kierowców zawodowych do Federacji Rosyjskiej oraz Republiki Białorusi
Eurobrokers >>
UBEZPIECZENIE DO LICENCJI! Specjalna, tania oferta dla członków ZMPD, sprawdź tutaj.
   


  Wiadomości dnia  

Gniew: zebranie regionów ZMPD kujawsko-pomorskiego i pomorskiego

Przewoźnicy z województw kujawsko-pomorskiego i pomorskiego spotkali się na Zebraniu Regionalnym Członków ZMPD. Obrady odbyły się 16 marca 2017 r. na zamku w Gniewie.

W części seminaryjnej omawiane były skutki wyroku Trybunału Konstytucyjnego z 24 listopada 2016 roku w sprawie ryczałtów za noclegi kierowców. Jednoznacznej odpowiedzi na pytanie - co dalej z ryczałtami – nadal nie ma. Piotr Mikiel, zastępca dyrektora Departamentu Transportu ZMPD, potwierdził, że ciągle brakuje formalnej wykładni przepisów i nie wiadomo, czy od wypłacanych ryczałtów powinny być naliczane składki ZUS. Andrzej Olechnicki przedstawił pismo Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej. Jego zdaniem zawiera ono zapowiedź, że ryczałty zostaną objęte składką.

Dyrektor Departamentu Transportu ZMPD Tadeusz Wilk informował o działaniach związanych z europejską dyrektywą o delegowaniu pracowników oraz o tak zwanym pakiecie drogowym. Nie ma wątpliwości, że część krajów „starej Unii”, próbuje walczyć z konkurencją ze strony polskich przewoźników, stosując praktyki protekcjonistyczne i dążąc do niekorzystnych dla Polski rozstrzygnięć w prawie wspólnotowym. Wyraźnym przejawem takich tendencji było paryskie spotkanie dziewięciu państw nazwane Sojuszem Drogowym. Pod pretekstem troski o prawa pracownicze uczestnicy spotkania wsparli takie rozwiązania, które prowadzą do ograniczania roli naszych przewoźników na rynku europejskim. - Co w tej sprawie robi ZMPD – pytał Cezary Klepacki z Torunia. Prezes Jan Buczek obszernie relacjonował starania Zrzeszenia na rzecz budowy koalicji wśród organizacji przewoźników z innych państw europejskich. ZMPD zorganizowało kilka spotkań, ostatnie w grudniu 2016 roku. Przedstawiciele Zrzeszenia uczestniczyli też aktywnie w konsultacjach organizowanych przez innych, m.in. Rumunów i Czechów. Cel jest jeden, mobilizowanie innych krajów do sprzeciwu wobec praktyk niszczących rzetelną konkurencję na rynku UE. Chęć aktywnego uczestnictwa w debacie europejskiej o przyszłości transportu była też powodem uruchomienia przedstawicielstwa ZMPD w Brukseli.

Uczestniczący w spotkaniu poseł Stanisław Lamczyk również wskazywał na konieczność szukania sojuszników w sprawach europejskich: Dyplomacja i jeszcze raz dyplomacja – mówił.

Krytykę postawy części państw europejskich stawiających na protekcjonizm zawierało też wystąpienie posła Piotra Króla. Jego zdaniem trzeba konsekwentnie wskazywać na przykłady łamania prawa, którego ofiarami padają polscy przewoźnicy i kierowcy w innych krajach. Dokumentowanie takich przypadków może pomóc w prowadzeniu twardego dialogu z naszymi przeciwnikami.

Znaczną część porządku obrad wypełniła dyskusja. Jej uczestnicy wskazywali problemy nękające ich firmy. Marek Eron krytykował brak górnej granicy odpowiedzialności przewoźnika w transporcie krajowym. W relacjach międzynarodowych mamy Konwencję CMR, który wyznacza granicę, w kraju nie. Andrzej Olechnicki podjął częsty problem kontroli nacisku osi. Przypomniał postulat środowiska, zgodnie z którym jeżeli pojazd nie przekracza dopuszczalnego dmc powinien być zwolniony z kontroli nacisku. Rafał Olszewski krytykował wysokie kary, które grożą przewoźnikom, jeżeli do ich pojazdów wtargną nielegalni imigranci, próbujący dostać się do Wielkiej Brytanii.

Podczas podsumowania dyskusji Jan Buczek mówił m.in. o kształceniu kierowców i działaniach ZMPD, które przyczyniły się do uruchomienia w Polsce 51 klas o profilu kierowca-mechanik. Teraz trzeba doprowadzić do zmian w przepisach, które umożliwią zdobywanie przez uczniów kategorii prawa jazdy C i C+E. - Koło zamachowe poszło w ruch, ale musimy je nadal nakręcać – mówił Jan Buczek.

Zebranie zakończyła uroczystość przekazania Dyplomów Honorowych IRU dla wyróżniających się kierowców. Odebrała je Małgorzata Łagód z Przedsiębiorstwa Usługowo-Handlowego Trans-Rach Mirosław Łagód.
Wyróżnieni dyplomami kierowcy to: Waldemar Czerniewicz, Piotr Grzybek, Wojciech Kaszubowski, Jacek Sławomir Kowalski, Adam Różycki, Marek Wiśniewski.

Informacja własna ZMPD. Opr. SJ

     
   « powrót

facebook.com/ZMPDwPolsce
youtube.com/user/ZMPD
e-sklep ZMPD
Mercedes-Benz Trucker Academy
 
HUSSAR  ANGELS
TRANSPASS
 
bezpłatne szkolenia
Opłaty drogowe na Węgrzech z ZMPD
ograniczenia 2016
ZMPD planer



Regulamin   |    Mapa serwisu   |    Adobe Reader   |    Reklama   |    Wszystkich wejść: 6060775    Partner - giełda transportowa TimoCom