ZMPD - Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników DrogowychZMPD - Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników DrogowychGala Jubileuszowa










ZMPDTIRBranżaSzkoleniae-SklepUsługi"Przewoźnik"OgłoszeniaKatalog FirmKontakt






  OFERTA  
Pismo branżowe "Przewoźnik" >>
Zapraszamy do czytania "Przewoźnika" na naszej stronie. Oferujemy również wygodną prenumeratę wydania papierowego.
     
SKLEP ZMPD >>
Zapraszamy do korzystania z naszej wyselekcjonowanej oferty sklepu internetowego.
  
      
Gwarancja ubezpieczeniowa
Program ubezpieczeń dedykowany dla klientów systemu viaTOLL,
dla umów z odroczoną płatnością 
     
     
Zwrot podatku VAT >>
Sekcja Serwisowa ZMPD świadczy usługę zwrotu podatku VAT zapłaconego przy zakupie oleju napędowego oraz przejazdów autostradowych
Bezpieczna giełda transportowa
Wytyczne dla przewoźników w sprawie bezpiecznego korzystania z giełd transportowych
  
Ubezpieczenia OCP i OCS >>
LUTZ ASSEKURANZ specjalizuje się w dziedzinie ubezpieczeń dla transportu, spedycji i logistyki
   
Pośrednictwo wizowe >>
Dla firm zrzeszonych w ZMPD pośrednictwo w uzyskaniu wiz dla kierowców zawodowych do Federacji Rosyjskiej oraz Republiki Białorusi
Eurobrokers >>
UBEZPIECZENIE DO LICENCJI! Specjalna, tania oferta dla członków ZMPD, sprawdź tutaj.
   


  Wiadomości dnia  

Ze związkowcami o delegowaniu i zarobkach kierowców

90 proc. firm zatrudniających polskich kierowców i wykorzystujących różnice płacowe do prowadzenia nieuczciwej konkurencji reprezentuje kapitał zagraniczny. Taką informację przekazał uczestnikom dyskusji zorganizowanej przez Krajową Sekcję Transportu Drogowego NSZZ Solidarność Roberto Parrillo, przewodniczący Sekcji Transportu Europejskiej Federacji Pracowników Transportu.
 
Zdaniem Roberto Parrillo nie można tolerować sytuacji, w której 75 proc. wypłaty odbieranej przez kierowcę składa się z diety oraz innych dodatków nieopodatkowanych i nieoskładkowanych przez ZUS. - To nie do przyjęcia – mówił gość z Belgii - jeżeli polski przewoźnik wozi towar z Hiszpanii do Belgii, jest to legalne, nielegalne jest, jeżeli płaci kierowcy polskie stawki.

Z taką interpretacją nie zgodziła się Joanna Jasiewicz, ekspert TLP: - Polska strona widzi to inaczej, uważamy, że decydujący o sposobie wynagradzania powinien być kraj pochodzenia przewoźnika.
 
- Polscy przewoźnicy dzięki niższym kosztom zdobyli rynek europejski, a teraz z powodu nadpodaży usług, a więc niskiej rentowności, nie chcą inwestować w pracowników – tak interpretował problem Tadeusz Kucharski, przewodniczący Krajowej Sekcji Transportu Drogowego NSZZ „Solidarność”. Krytykował sytuację, w której kierowca dostaje stawkę minimalną plus 6 tysięcy dodatków bez podatku i ZUS. - Te proporcje trzeba odwrócić – mówił Tadeusz Kucharski.

- Nie mówmy o różnicy płac, mówmy o różnicach ekonomicznych pomiędzy starą a nową Unią - ripostował Tadeusz Wilk z ZMPD. - My wciąż gonimy bogatszych, a ci, którzy gonią, muszą biec szybciej niż uciekający. Zdaniem Tadeusza Wilka nieuczciwą konkurencję napędzają firmy zagraniczne, które zatrudniają kierowców z państw Europy środkowo-wschodniej. Potwierdzeniem jego tezy było wystąpienie Roberto Parrillo, który potwierdził, że 90 proc. podmiotów wykorzystujących polskich kierowców do dumpingowania rynku UE ma kapitał zagraniczny. Tadeusz Wilk deklarował gotowość kontynuowania dyskusji pomiędzy pracodawcami a stroną związkową. Jako dobre miejsce do dalszych poszukiwań kompromisu wskazał nowo powstały zespół ds. transportu drogowego Rady Dialogu Społecznego.  

Informacja własna ZMPD. Opr. SJ

     
   « powrót

facebook.com/ZMPDwPolsce
youtube.com/user/ZMPD
e-sklep ZMPD
mercedes
 
HUSSAR  ANGELS
TRANSPASS
 
bezpłatne szkolenia
Opłaty drogowe na Węgrzech z ZMPD
ograniczenia 2016
ZMPD planer



Regulamin   |    Mapa serwisu   |    Adobe Reader   |    Reklama   |    Wszystkich wejść: 5518761    Partner - giełda transportowa TimoCom