ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

News
2017-02-14

ZMPD i "Solidarność" o wieku emerytalnym oraz kształceniu kierowców



SEKCJA

Polski transport potrzebuje systemu kształcenia kierowców z prawdziwego zdarzenia, uznali wspólnie przedstawiciele ZMPD i Krajowej Sekcji Transportu NSZZ „Solidarność”, którzy spotkali się na kolejnych rozmowach konsultacyjnych.

W ocenie ZMPD, całkowity brak szkół publicznych kształcących kierowców kategorii C i C+E, to głęboka patologia. W Polsce działa ponad 90 tysięcy firm transportowych. ZMPD od wielu lat zabiega o odbudowanie sytemu kształcenia kierowców, jednak skutki tych starań nie są zadawalające.

Przedstawiciele „Solidarności” byli zaskoczeni faktem, ze w szkołach ponadgimnazjalnych w obecnym roku szkolnym powstało ponad 40 klas o profilu kierowca-mechanik a mimo to Ministerstwo Edukacji Narodowej nie chce przyznać im prawa do kształcenie na kategorię „C”. Nauka kończy się uprawnieniami do prowadzenia samochodów osobowych i dostawczych.  Obie strony będą współpracować, żeby zmienić ten stan rzeczy.

Członek Zarządu ZMPD Jerzy Szepietowski zaprosił przewodniczącego KST NSZZ „Solidarność” Tadeusza Kucharskiego na konferencję poświęconą kształceniu kierowców, która odbędzie się 8 marca w Gostyninie.

SEKCJA

Ważnym tematem konsultacji był wiek emerytalny kierowców. Obecne zasady, przyznające prawo do wcześniejszej emerytury jedynie kierowcom transportu miejskiego, nie są prawidłowe. Kierowcy pracujący w transporcie międzynarodowym są narażeni na długotrwałe pobyty z dala od domu, noclegi w kabinach oraz pracę w zmieniających się warunkach. Prowadzą pojazdy poruszające się po autostradach ze znacznymi prędkościami, zobowiązani są do uczestniczenia w czynnościach związanych z załadunkiem i rozładunkiem. Nieobjęcie również tej grupy zawodowej przepisami o wcześniejszych emeryturach jest całkowicie niezrozumiałe. Z wielu względów, w tym związanych z bezpieczeństwem ruchu drogowego.

Najtrudniejszym tematem rozmów okazały się, z oczywistych względów, płace kierowców. „Solidarność” zapowiada, że 27 marca przedstawi projekt zmian struktury wynagradzania kierowców. Związkowcom chodzi o takie zmiany, aby jak największa część kosztów zatrudnienia kierowcy wpływała na jego przyszłą emeryturę. ZMPD stoi na stanowisku, że kierowcom należą się godziwe pieniądze, wyższe niż płace w innych branżach, ale obecnie nie można wprowadzać zmian, które podniosą koszty zatrudnienia. W chwili, kiedy polski transport międzynarodowy atakowany jest restrykcyjnymi przepisami w Niemczech, Francji i innych krajach „starej” UE, dodatkowe podnoszenie kosztów zatrudnienia oznacza utratę rynku europejskiego. Odbije się to nie tylko na interesach przewoźników, uderzy również w polskich kierowców.     

Poprzednie spotkanie przedstawicieli ZMPD i "Solidarności" odbyło się 29 listopada 2016 r.

Informacja własna ZMPD. Opr. SJ

     




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD