ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

News
2017-02-01

9 państw UE chce zlikwidować konkurencję w transporcie drogowym. Stanowisko ZMPD



SEKCJA

31 stycznia 2017 r. z inicjatywy francuskiego resortu transportu we Francji odbyło się w Paryżu spotkanie ministrów transportu Austrii, Belgii, Danii, Francji, Niemiec, Włoch, Luksemburga, Norwegii i Szwecji. Efektem spotkania jest deklaracja nazwana „Sojuszem Drogowym”, zawierająca bardzo niekorzystne propozycje nowych regulacji w unijnych międzynarodowym transporcie drogowym.

M.in. pod hasłem zagwarantowanie kierowcom prawa do prywatnego życia, uczestnicy spotkania zapowiadają "koniec parkingów-sypialni w Unii Europejskiej". Sygnatariusze porozumienia chcą, aby zagraniczni kierowcy wracali na weekendy i inne wolne dni w tygodniu do krajów, w których mają siedziby zatrudniające ich firmy. W ślad za tym informują o zaostrzeniu kontroli zagranicznych kierowców.

Przedstawiciele Francji i Niemiec nie zamierzają wycofać się ze wprowadzenia minimalnych płac dla zagranicznych kierowców. Szef francuskiego resortu transportu Alain Vidalies wyjaśniał, że wszyscy kierowcy ciężarówek pracujący na terenie Francji muszą mieć godziwe zarobki. Z drugiej jednak strony nie krył, że chodzi o ochronę francuskich firm przed tańszą zagraniczną konkurencją. - Nie bądźmy hipokrytami. Mamy zupełnie inne wizje rynku transportu drogowego niż kraje wschodniej Europy – cytuje jego wypowiedź korespondent RMF FM w Brukseli.

Przypominamy, że w reakcji na protekcjonistyczne działania niektórych krajów członkowskich UE, stowarzyszenia międzynarodowych przewoźników drogowych z jedenastu krajów (w tym Polski) postanowiły chronić wolny rynek usług w UE, podejmując wspólne inicjatywy już 2 lata temu. 


SEKCJA

Stanowisko ZMPD
w sprawie deklaracji dziewięciu europejskich ministrów transportu
przyjętej w Paryżu 31 stycznia 2017 r.

Polscy przewoźnicy zawsze stali na stanowisku, że na rynku Unii Europejskiej muszą obowiązywać uczciwe, przejrzyste i wspólne dla wszystkich zasady gry. Przypisywanie przewoźnikom i kierowcom tylko z części krajów Wspólnoty łamania przepisów jest nieuzasadnione i niesprawiedliwe.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce uważa, że organizowanie spotkań dotyczących zasad funkcjonowania wspólnego rynku transportowego w gronie dziewięciu państw stwarza wrażanie, że nie chodzi im o rzeczywistą współpracę, tylko o forsowanie własnych interesów kosztem pozostałych, równoprawnych krajów członkowskich. Taka dyskusja powinna toczyć się z udziałem wszystkich zainteresowanych stron. 

Prace nad Pakietem Drogowym powinny służyć wypracowaniu kompromisów porządkujących rynek, a nie wzmacniać pozycję jednych, a osłabiać innych. Wyłączanie z dyskusji części państw jest praktyką osłabiającą zaufanie pomiędzy członkami Unii Europejskiej.

Istnieją poważne zastrzeżenia wobec praktyk protekcjonistycznych niektórych państw (np. w sprawie narzucania innym przepisów dot. płacy minimalnej). Zawieranie doraźnych koalicji dla obrony tych kontrowersyjnych przepisów jest drogą w złym kierunku. Lepszym rozwiązaniem byłoby szukanie porozumienia ze wszystkimi uczestnikami rynku.

ZMPD zwraca się do polskiego rządu o aktywność w tej sprawie. Wydaje się konieczne podjęcie inicjatywy umożliwiającej szeroką dyskusję wszystkich ministrów transportu zainteresowanych przyszłością europejskiego rynku transportowego. Adresatami takiej inicjatywy powinni być zarówno ministrowie uczestniczący w spotkaniu w Paryżu, jak i wszyscy pozostali.

ZMPD zwróci się do organizacji przewoźników w całej Europie o starania na rzecz prawdziwego dialogu zamiast zawierania doraźnych, służących tylko niektórym „sojuszy drogowych”.   

SEKCJA


Tekst deklaracji z Paryża w języku angielskim i polskim zamieszczamy poniżej.

SEKCJA

#NazwaPobierz
1Deklaracja w j. polskimpobierz PDF
2Deklaracja w j. angielskimpobierz PDF
     




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD