INFO:
Zaloguj się w portalu zmpd.pl
INFO:
Zarejestruj się w portalu zmpd.pl
Aktualności
Z inicjatywy ZMPD zespół ds. polityki gospodarczej i rynku pracy Rady Dialogu Społecznego zajął się 20 grudnia problemem niedoboru kierowców na rynku pracy. Sekretarz stanu w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej Stanisław Szwed po raz kolejny usłyszał od przedstawicieli Zrzeszenia o paradoksie polegającym na braku kierowców przy jednoczesnym występowaniu w rejestrach Powiatowych Urzędów Pracy 30 000 bezrobotnych z prawem jazdy „C” i „C+E”. Takie są wyniki badania ankietowego przeprowadzonego przez ZMPD w całym kraju.
Bezrobotni kierowcy to szkodliwa fikcja, która prowadzi do odmowy finansowania szkoleń na prawo jazdy nawet osobom posiadającym pisemną deklarację przewoźników, że zostaną po przeszkoleniu zatrudnione. Zdaniem ZMPD konieczna jest modyfikacja prawa, które powinno uwzględniać postulaty środowiska. Należy też zachęcać urzędy pracy do rzeczywistej, a nie tylko pozorowanej aktywności i współpracy z przedsiębiorcami na swoim terenie. Temat jest znany ministerstwu z wcześniejszych pisemnych wystąpień prezesa ZMPD Jana Buczka.
Wiceminister Stanisław Szwed deklarował współpracę administracji z przewoźnikami, podkreślając przy okazji fakt, że ministerstwo dostrzega potrzebę modyfikacji przepisów. Minister nie znalazł przekonującej odpowiedzi na pytanie, czy znajdzie to odzwierciedlenie w działaniach PUP, które podlegają samorządom.
Jan Buczek mówił o dobrej współpracy z częścią urzędów. Jej jakość zależy bowiem nie tylko od przepisów, lecz także od konkretnych urzędników. Przewodniczący obradom Andrzej Malinowski powiedział, że do końca roku jest czas na przygotowanie jednolitego stanowiska pracodawców w tej sprawie.
Żadnych wątpliwości nie wzbudziła ocena projektu rozporządzenia dotyczącego ograniczeń poruszania się po drogach krajowych pojazdów do 8 i 10 tony. Takie ograniczenia muszą zniknąć. Jan Buczek stanowczo stwierdził, że cała sieć dróg krajowych musi odpowiadać europejskim standardom i być dostępna dla pojazdów do 11,5 t. Wykazu ograniczeń próbował bronić Jarosław Waszkiewicz, dyrektor Departamentu Dróg Publicznych w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa. Jego argumenty trafiały jednak na zdecydowany sprzeciw. Andrzej Malinowski przypomniał o strategii odpowiedzialnego rozwoju, która zakłada ułatwianie życia przedsiębiorcom. Tymczasem ze stanowiska MIB nie wynikają nawet jasne przyczyny planowanych ograniczeń.
Informacja własna ZMPD. Opr. SJ
Filtr info.
Popularne tagi
Tagi abc..
Ceny ON
Waluty
Partner strategiczny ZMPD
Należymy do
Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce
ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.
Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce
ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.