ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

News
2016-09-07

O tym, co trzeba zmienić w transporcie - na spotkaniu przewodniczących regionów ZMPD w Gdyni



SEKCJA

W dniach 3 - 5 września 2016 r. odbywało się spotkanie przewodniczących regionów ZMPD z przedstawicielami organów statutowych ZMPD, zorganizowane przez Pomorskie Stowarzyszenie Przewoźników Drogowych. Omawiano głównie problemy, które wpływają negatywnie na wykonywanie międzynarodowych przewozów drogowych i wymagają pilnego rozwiązania.

Pierwszego dnia, podczas seminarium w siedzibie PSPD w Gdyni, przewoźnicy dyskutowali na temat aktualnego stanu przewozów do Rosji. Dyrektor Departamentu Transportu ZMPD Tadeusz Wilk przedstawił informację dotyczącą wykorzystania zezwoleń rosyjskich. Szczególną uwagę, zdaniem uczestników seminarium, należy zwrócić na dużą liczbę niewykorzystanych zezwoleń limitowych. Zjawisko to może prowadzić do marnowania zezwoleń, których przewoźnikom brakuje. Zgłoszono więc postulat zwiększenia efektywności odzyskiwania, a następnie ponownego podziału niewykorzystanych zezwoleń rosyjskich.
W dyskusji pojawiły się także opinie, że kierunek rosyjski przestał być atrakcyjnym rynkiem, szczególnie dla przewozów żywności po wprowadzeniu embarga i konieczna jest zmiana umowy dwustronnej.

Ten temat kontynuowano podczas kolejnego seminarium, jakie odbyło się na promie „Wawel”. Spore niezadowolenie przewoźników wywołuje sposób realizacji postanowień ostatniej Komisji Mieszanej Polsko – Rosyjskiej ds. międzynarodowych przewozów drogowych, która odbywała się z problemami, aż w 6 turach, na początku 2016 roku. Zawarte wówczas porozumienie nie jest realizowane przez rosyjskie służby kontrolne zgodnie z zapisami. Konsekwencją tej sytuacji może być nawet wypowiedzenie dotychczasowej umowy polsko – rosyjskiej o przewozach drogowych, co zapowiadał oficjalnie już wcześniej prezes ZMPD.

W związku z tą sytuacją rozważano zmiany w wykorzystywaniu zezwoleń EKMT, a przewodniczący regionów podczas seminarium opowiedzieli się nawet za obniżeniem przez Polskę do zera limitu zezwoleń bazowych EKMT na okres 1 roku.
Dyskutowano również o ograniczeniu limitów wwozu paliwa ze wschodu.

Pozytywnie oceniano przywrócenie w tym roku szkolnym zawodu „kierowca-mechanik” do publicznych szkół zawodowych, po wpisaniu tego zawodu na listę MEN w minionym roku. Nauczanie rozpoczęto obecnie w 22 klasach w całej Polsce. Niestety przepisy zawarte w podstawie programowej pozwalają jedynie na uzyskanie prawa jazdy kategorii C oraz odbycie kwalifikacji wstępnej, brakuje jeszcze prawa jazdy kat. C+E. Dlatego nadal należy podejmować działania, które powinny doprowadzić do sytuacji, w jakiej bsolwent szkoły zawodowej będzie mógł od razu podjąć pracę  w tym zawodzie w przedsiębiorstwie transportowym. Obecny niedostatek kierowców na rynku pracy staje się plagą paraliżującą działanie firm transportowych.

Ważnym zadaniem jest promocja zawodu kierowcy. Przedstawiciele regionów informowali o działaniach w tym zakresie. W regionie kujawsko-pomorskim organizowane były pikniki dla młodzieży i rodziców zainteresowanych podjęciem nauki w zawodzie. W Opolu powstał film zachęcający do pracy za kierownicą ciężarówki.
 
Brak kierowców to efekt m.in. stale rosnącego potencjału polskiego transportu. Uczestnicy spotkania są zdania, że wymagania stawiane nowym firmom wchodzącym na rynek są niewystarczające. Powinny one spełnić między innymi wymóg posiadania bazy. Teraz ten wymóg to fikcja.

Rozmawiano także o konieczności usprawnienia procedur uzyskiwania pozwoleń na pracę dla kierowców z Ukrainy i Białorusi. Obecnie formalności trwają do trzech miesięcy. Wobec braku polskich kierowców zatrudnianie obcokrajowców jest jedynym ratunkiem. Liczba pracujących w polskich firmach transportowych Ukraińców i Białorusinów sięga już 23 tysięcy i szybko rośnie.

Powróciła dyskusja na temat zmian Statutu ZMPD, dokonanych podczas ostatniego Zgromadzenia Ogólnego Delegatów ZMPD. Pojawiły się głosy, że ograniczenie liczby kadencji władz Zrzeszenia może blokować jego rozwój i należy ponownie przeanalizować zasadność obowiązujących obecnie zapisów. 

Spotkanie przewodniczących regionów stało się okazją do podziękowania za współpracę Sławomirowi Kwiatkowskiemu, przedstawicielowi firmy Mercedes-Benz. Obecnie obowiązki szefa sprzedaży floty pełnić będzie Tomasz Ogórek, a Sławomir Kwiatkowski obejmuje szefostwo oddziałów Mercedes-Benz w Warszawie i Sosnowcu. 

W przerwie obrad przewodniczący regionów ZMPD zwiedzali Sztokholm, obejrzeli ratusz oraz muzeum okrętu Waza.      

Informacja własna ZMPD. Opr. SJ

     
# Tagi użyte w informacji:
zezwolenia rosyjskieprzewodniczący regionuZMPDzezwolenia EKMT




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD