ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

News
2016-01-20

Polska-Rosja: następne posiedzenie komisji mieszanej 28 stycznia (aktualizowane)



SEKCJA

Informacje z 25 stycznia 2016 r.

25 stycznia w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa odbyła się konferencja prasowa.

Rosja zmierza do wyeliminowania ze swojego rynku polskich przewoźników i towary – powiedział na konferencji podsekretarz stanu Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa odpowiedzialny za autostrady, drogi, transport drogowy i transport lotniczy Jerzy Szmit. Według ministra świadczy o tym rosyjska ustawa nr 362, która jest wymierzona w zagranicznych przewoźników. Wprowadza nigdzie poza nią nie istniejące pojęcie „ładunku z kraju trzeciego”. Jej przepisy są sprzeczne z umową polsko-rosyjską, Konwencją CMR i Konwencją TIR.

Rosjanie chcą także ograniczyć liczbę wydawanych stronie polskiej zezwoleń na kraje trzecie, a jednocześnie domagają się zniesienia limitów przyznawanych im zezwoleń tranzytowych. Jerzy Szmit podkreśla, że zanim dojdzie do rozmów na temat wymiany zezwoleń, musi być wyjaśniona kwestia ustawy nr 362 i wyeliminowanie z niej pojęcia „ładunku z kraju trzeciego”.

Minister obawia się, że jeśli nie dojdzie do porozumienia stron podczas zaplanowanych na 28 stycznia rozmów w Gdańsku, przewoźnicy obu krajów będą musieli wstrzymać wysyłanie samochodów.

Informacja własna ZMPD. Opr. RP

***

Komunikat na stronie Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa z 25 stycznia 2016 r.

Trudne rozmowy z Federacją Rosyjską w sprawie przewozów drogowych

Federacja Rosyjska chce w sposób administracyjny ograniczyć przewóz towarów przez przewoźników, którzy nie są z Federacji Rosyjskiej. Jest to element strategii, która zmierza do tego, żeby z rosyjskiego rynku wyeliminować przewoźników z innych państw - mówił wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit o zakończonej 21-22 stycznia 2016 r. kolejnej rundzie rozmów w Swietłogorsku (Obwód Kaliningradzki Federacji Rosyjskiej) w ramach polsko-rosyjskiej Komisji Mieszanej ds. międzynarodowych przewozów drogowych, która nie przyniosła zadowalających stronę polską rozwiązań.

W toku posiedzenia nie udało się wypracować wspólnego stanowiska w sprawie zasad wykonywania przewozów drogowych. Konsekwencją braku porozumienia jest nieustalenie wysokości kontyngentu zezwoleń na rok 2016. Rozmowy będą kontynuowane 28 i 29 stycznia w Gdańsku.

Dyskutujemy na temat zasad prowadzenia przewozów. Dla strony polskiej nie do przyjęcia jest interpretacja strony rosyjskiej przepisów dotyczących przewozów z / do tzw. krajów trzecich - dodał wiceminister Jerzy Szmit podczas briefingu poświęconemu tematowi przewozów drogowych do Federacji Rosyjskiej.

W briefingu uczestniczyli również przedstawiciele organizacji zrzeszających przewoźników drogowych: Andrzej Bogdanowicz z Ogólnopolskiego Związku Pracodawców Transportu Drogowego oraz Tadeusz Wilk ze Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce. - Nie możemy się zgodzić, żeby zasady konkurencji nie były na rynku rosyjskim przestrzegane - podkreślił Andrzej Bogdanowicz. - Jest to żywotny interes polskich przewoźników - dodał Tadeusz Wilk.

Sprawa zasad wykonywania przewozów oraz struktura i wielkość kontyngentu zezwoleń była przedmiotem wielu spotkań, jakie były prowadzone ze stroną rosyjską na przestrzeni ostatnich miesięcy. W ubiegłym roku odbyły się dwa spotkania na szczeblu wiceministrów odpowiedzialnych za transport drogowy (styczeń i grudzień) oraz dwa spotkania grupy roboczej (luty i maj). Celem wszystkich rozmów było jednoznaczne ustalenie zasad wykonywania przewozów drogowych przez przewoźników polskich w związku z wejściem w życie nowej rosyjskiej ustawy o kontroli przewozów drogowych oraz opublikowaniem aktów wykonawczych do tej ustawy. W opinii strony polskiej, bez jednoznacznego określenia zasad wykonywania poszczególnych rodzajów przewozów, niemożliwa jest dyskusja na temat struktury i wielkości kontyngentu zezwoleń.

Podczas posiedzenia Komisji Mieszanej ds. międzynarodowych przewozów drogowych w Soczi w dniach 1-2 sierpnia 2012 r. strony uzgodniły zasady wypełniania dokumentów przewozowych, w szczególności listu przewozowego. Określono także zasady wykonywania przewozów, w tym kryteria dla wykonywania przewozów dwustronnych na podstawie zezwoleń ogólnych w przypadku, gdy przewożony ładunek pochodzi z kraju trzeciego, a na terytorium polski został przywieziony innym środkiem transportu.

Strona rosyjska od II połowy 2014 roku rozpoczęła stopniowy demontaż uzgodnień z Soczi. We wrześniu 2014 r. ogłosiła, że z dniem 1 stycznia 2015 r. jednostronnie zmniejsza liczbę zezwoleń wielostronnych (EKMT), ważnych na swoim terytorium. Dla strony polskiej oznaczało to drastyczne zmniejszenie zezwoleń EKMT z poziomu 670 do poziomu 172 szt.
Ponadto 24 lutego 2015 roku weszła w życie nowa ustawa o kontroli przewozów drogowych, a na przełomie listopada i grudnia 2015 r. opublikowano akty wykonawcze. Nowe wewnętrzne przepisy rosyjskie budzą coraz większe wątpliwości polskich przewoźników w zakresie ich zgodności z przyjętymi uzgodnieniami odnoszącymi się do zasad wykonywania przewozów drogowych, szczególnie w zakresie interpretacji zasad wykonywania przewozów dwustronnych oraz do/z krajów trzecich. Wiele przewozów wykonywanych dotychczas przed przewoźników polskich, nie może być wykonywana na podstawie ustalonych wcześniej zasad.

Ponadto strona rosyjska wbrew ustaleniom umownym uzależnia rodzaj wykonywanego przewozu od innych okoliczności, np. miejsca siedziby nadawcy, a nie od miejsca załadunku. Pozbawia to polskich przewoźników drogowych możliwości przewozu na podstawie zezwolenia ogólnego towarów wyprodukowanych w Polsce w filii koncernu międzynarodowego, gdy dokumenty dotyczące towaru (np. faktura) wystawione są przez centralę znajdującą się w innym państwie. Strona polska przedstawiała podczas rozmów ten problem, natomiast strona rosyjska nie wykazywała woli jego rozwiązania.

Problemy z ustaleniami kontyngentu zezwoleń ze stroną rosyjską pojawiały się na przestrzeni ostatnich lat wielokrotnie. Kontyngent zezwoleń na 2010 rok uzgodniony został przez wiceministrów obu państw dopiero 9 marca 2010 r. (strony przedłużyły ważność kontyngentu zezwoleń z 2009 roku). Kontyngent zezwoleń na 2011 rok uzgodniono 2 lutego 2011 r. podczas posiedzenia Międzynarodowego Forum Transportowego w Paryżu. Ze względu na brak uzgodnień w zakresie przedłużenia kontyngentu zezwoleń z 2010 roku, w okresie 16 stycznia - 2 lutego 2011 r. przewoźnicy drogowi obu stron nie mogli wykonywać przewozów.

***

Kolejne rozmowy zaplanowano na czwartek 28 stycznia 2016 r. w Gdańsku. - Jeśli nie dojdziemy do porozumienia z Rosjanami, to zezwolenia stracą ważność z końcem stycznia, a to bardzo ograniczy transport między Polską a Rosją - przyznaje wiceminister Szmit.  Więcej na stronie Dziennik Gazeta Prawna


Komunikat Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa – 22 stycznia 2016 r.

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa informuje, że zaplanowana w dniach 21-22 stycznia 2016 r. kolejna runda rozmów w ramach polsko-rosyjskiej Komisji Mieszanej ds. międzynarodowych przewozów drogowych nie przyniosła zadowalających stronę polską rozwiązań. W toku posiedzenia nie udało się wypracować wspólnego stanowiska w sprawie zasad wykonywania przewozów drogowych. Konsekwencją braku porozumienia jest nieustalenie wysokości kontyngentu zezwoleń na rok 2016.

Przypominamy, że zezwolenia z roku 2015 zachowują swoja ważność jedynie do 31 stycznia 2016 roku.

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa prosi o uwzględnienie tego komunikatu przy realizacji przewozów drogowych do Federacji Rosyjskiej.

Link do komunikatu na stronie MIiB

***

Informacja ZMPD z 22 stycznia

Posiedzenie Polsko - Rosyjskiej Komisji Mieszanej zakończyło się bez ustaleń.

Rozmowy będą kontynuowane w następnym tygodniu.

Informacja ZMPD z 21 stycznia

Posiedzenie Polsko - Rosyjskiej Komisji Mieszanej ds. przewozów międzynarodowych rozpoczęło się 21 stycznia po godz. 16 czasu polskiego. Wprowadzenia dokonali wiceministrowie Nikołaj Asauł i Jerzy Szmit. Rozpoczęto dyskusją nad zagadnieniami prawnymi.

Strona polska zwróciła uwagę na sprzeczności pomiędzy postanowieniami nowych rosyjskich aktów prawnych i obowiązującą umową polsko-rosyjską. 

Informacja własna ZMPD. Opr. TW



Komunikat Biura ds. Transportu Międzynarodowego

Biuro ds. Transportu Międzynarodowego informuje, że w dniach 21-22 stycznia 2016 r. odbędzie się kolejne posiedzenie Polsko – Rosyjskiej Komisji Mieszanej ds. międzynarodowych przewozów drogowych. Będzie ono stanowiło kontynuację rozmów, które miały miejsce w Warszawie w dniach 21-22 grudnia 2015 r.

Głównym tematem rozmów będą konsekwencje wejścia w życie nowych przepisów rosyjskich – ustawa „O kontroli państwowej wykonywania międzynarodowych przewozów drogowych i o odpowiedzialności za naruszenie trybu ich wykonywania" (362- FZ) oraz rozporządzeń wykonawczych do tej ustawy, której postanowienia są w opinii strony polskiej niezgodne z obowiązującą umową dwustronną o międzynarodowych przewozach drogowych.

W obecnej sytuacji trudno przewidzieć rezultaty rozmów, szczególnie w odniesieniu do kontyngentu zezwoleń na 2016 rok.

Przypominamy, że rosyjskie zezwolenia drogowe z 2015 r. ważne są do dnia 31 stycznia 2016 r., co oznacza, że polskie pojazdy ciężarowe powinny opuścić terytorium Federacji Rosyjskiej najpóźniej 31 stycznia 2016 r.

Prosimy Państwa o uwzględnienie powyższej informacji przy planowaniu przewozów drogowych do Federacji Rosyjskiej po dniu 31 stycznia 2016 r.

Komunikat Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego

SEKCJA

SEKCJA

     
# Tagi użyte w informacji:
komisja mieszana polsko-rosyjska




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD